Pazar, Ocak 27, 2008

Köfteci İsmail

Makedonya’nın Pirlepe yöresinden Adapazarı’na uzanan bir aile geleneği Islama Köftecilik Köprülüoğlu ailesinde. Pirlepeli Mehmet Efendi’nin 1928 yılında Karaağaçdibi’nde başladığı köftecilik mesleği, önce oğlu İsmail Köprülüoğlu’na ardından da torunları Yavuz Köprülüoğlu’na ve kızı Emel Çelikel’e devrolmuş. Emel hanım’dan aldığım bilgiler ile işte Köfteci İsmail. Köfteci İsmail’in merkezi Çarşı caddesi PTT sokakta, diğer 2 şubesi ise Uzunçarşı 1. Geçit ve Serdivan semti Çark Mesire karşısında. Ben Serdivan’da ki şubeyi ziyaret ettim. Mekan gayet konforlu ve şık, kalabalık gezi gruplarına hizmet verebilecek şekilde tasarlanmış, otoparkı da mevcut.


Masaya oturduğunuzda sizi önce odun fırınında pişmiş harika bir susamlı ekmek ve zeytinyağlı acı biber sosu karşılıyor. Siz köftelerinizi beklerken açlığınızı bastırmanızı sağlıyorlar. Menüde ana yemek olarak sadece köfte çeşitleri bulunuyor. Tabii menünün lokomotifi Islama köfte. Bana göre Islama köfte’nin köftesinde tattığım diğer köftelerden ayrışmasını sağlayan özel bir lezzet yok. Onu asıl farklı kılan yanında yediğiniz ekmekleri. Bu ekmekler, bayat ekmeğin toz biber, ayçiçek yağı ve kemik suyundan oluşan bir sos batırılıp kızartılması ile hazırlanıyor. Köftenizin yanında gelen sıcak ve yumuşacık ekmeklere doyamıyorsunuz. Ekmek mi köftenin çeşnisi yoksa köftemi ekmeğin karışıyor. Islama’nın yanısıra menüdeki Sucuk Köfte’den de tadabilirsiniz. Bu, sucuk baharatı ile hazırlanmış, hafif acılı, bol baharatlı bir köfte. Bunların dışında İnegöl Köfte ve Ramazan’da kurufasülye de menüde bulabileceğiniz diğer yemekler. Yemeğinizin yanında masalarda bulunan acı biber turşusundan yiyebilir ve de kendi üretimleri açık ayrandan içebilirsiniz. Sıra tatlıya gelince Kabak tatlısını tavsiye ederim. Kaymaklı ve bol cevizli olarak sunuluyor ve kabaklar ağızda dağılıyor.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

slm cok guzel olmus allahtan bol kazanclar dilerizde bir hemseri olarak ya nasilda canim cekti islerinizde basarilar arkadaslar belcikadan ergun

Adsız dedi ki...

köfteci ismail on numaradır. adapazarına yolu düşen herkesin uğraması gereken bir yer.

DİCLEHAN ÖZKAN ENGİN dedi ki...

Dün akşam 6 kişi Düzce'den kalktık iftarda çok meşhur olduğunuzu duyduğumuz için mekanınıza geldik.Hamileyim ve soğan yiyemiyorum.Garsonunuzdan soğansız salata rica ettim.Bana soğansız salatamız yok dedi.Nasıl olur,salatanın içine soğan koymayacaksınız,bu kadar dedim.Tamam dedi gitti.Biraz sonra tekrar geldi ve malesef soğansız salatamız yok dedi.Daha sonra tatlı servisine başlandı.Tatlılar geldi.Kaymak bozuk çıktı.Başka bir garsonunuza kaymak bozuk dedik,diğer garson(zaten bize hiç bakmadan)tamam götür başkasına verirsin dedi.Arkadaşlarımızı biz yemeğe davet ettik ve önceden rezervasyon yaptırdık,özelliklede dışarda oturmak istediğimizi söyledik,ancak geldiğimizde içeriye alındık.Açıkçası hizmetinizden hiç memnun kalmadık.Tekrar gelmeyide kesinlikle düşünmüyoruz.Bence ya çalışanlarınızı iyi seçmemişsiniz ya da sizler içinde müşteri memnuniyeti o kadar önemli değil ki kontrol etmiyorsunuz.Sizlere iyi çalışmalar diliyorum...

Suat Birand dedi ki...

Yıllardır normal zamanlarda da,iftar yemekleri için de gittiğimiz yerdi. 28.08.2010 günü 10 kişi olarak gittiğimiz iftar yemeği son gidişimiz oldu. Zira kazanç hırsı ile müşteri sayısına göre hizmet kalitesini ayaklar altına alan işletme anlayışı hakim olmuş. Çizik-çirkin, çöpe atılması gereken su bardaklarından tutun da ne masa düzeni, ne servis düzeni kalmış işletmede. Üstelik yoğunluk bahanesi ile müşteriden anlayış bekliyorlar. Oysa özel günlerde işletmeler tedbirlerini alarak gerçek kimliklerini göstermeliler. Ne yapalım İŞTE BU KADAR....işletme anlayışı. Personel hatası az sayılır.Tamamen işletmeci yanlışı. Hani iftar sofrası olmasa yemek ortasında kalkıp gidilecek durumda bırakıldık. Birlikte geldiğim tüm aile bireyleri adına KINIYORUM.

Adsız dedi ki...

ailemle birlikte gelmek istiyordum ama yorumları okuduktan sonra gelme fikrim değişti ve tüm tanıdıklarımada bunu söyleyeceğim umarım yorumlar düzelene kadar sizde işleri yolına koyarsınız size başarılar...

Adsız dedi ki...

o mutfak resmini gördükten sonra adım atmam oraya

Adsız dedi ki...

bazı ınsanlarda yemek kulturu sıfır...

Adsız dedi ki...

öncelikle köfteci ismaile basarılarının devamını diliyorum.tek kelıme ile harika bir mekan..bahsettiğiniz aksilikler heryerde olur.insanın olduğu yerde hata olmaması anormal olur..hizmet sektöründe insanlar nedense kusursuzluk beklıyor ama türkiye gibi bi ülkede eğitim sağlık hizmetlerinin rezillğine okadaralışmısızkı hiç anormal gelmıo ama ii bişey yapmaya çalısan insanları hemen karalıyoruz..ben yıllardır giderim köfteleri de tatlıları da çok lezzetli...herkeze tavsiye ederim..

Adsız dedi ki...

daha gençken, öğrencilik zamanlarımızda sadece lezzete bakardık, ancak şimdi insan daha farklı konulara da dikkat ediyor insan. Kalite ayrıntılarda saklıymış. geçen gün gittim, çark caddesindeki mekana. mekan dışarıdan güzel görünmesine rağmen içerisi en alakasız malzemelerle bütünleştirilmeye çalışılmış. bunların yanı sıra içeride bir ses, yemeğe mi geldik curcunaya mı belli değil. çatallar çizik içinde, masaların üzerinde kağıtlar, üstünüzde avize :). tatlı isteyinde kocaman çatallarla yersiniz tatlıyı. gelen zeytinyağlı acıka zehir gibi tuz. açıkçası köfteci ismail benim için son derece sıradan bir mekan olmuş şuan. dışarıdan gelecekleri uyarayım, kalkıp da köfte yemeye ismaile gitmeyin.

sessiz kalamadım dedi ki...

Adapazarındaki her hangi bir yerdn her hangi bi farkınız yok .. Yenicamide bulunanlar 1000 basar. Tek kazancınız adınız. bakıyorum ki o da yavaş yavaş silinmekte.

Adsız dedi ki...

kofteci ismaile gelirken istanbuldaki cok luks yerlere benzeye bir yere gittiginizi dusunmeyin. orasi esnaf lokantasi gibi basladi ve hizmeti de aynen oyle devam ediyor. yorumlarda bahsettiginiz kusurlar heryerde olabilir ama ben adi butun turkiyede duyulmus koftecilerdeki kofteden ziyade buradakini tercih ederim. islama kofte tam makedon usulu yapiliyor.eger bahsettiginiz kusurlarin olmasini istemiyorsaniz gidin daha luks bir restorana 3 kisilik yemek icin 150 200 lira verin oyle istediginiz gibi hizmetle karsilasirsiniz. kofteci ismail sakaryayi en guzel temsl eden yerlerden biri bence. oyle olmasa yurtdisina sehir disina paket kofte ve kabak tatlisi siparisi alinmazdi ya da sehir disindan sakaryaya sirf kofteci ismailde kofte yemek icin gelinmezdi. kazanc hirsi denilen sey ise orda hic yok. oranin kazanciyla 3 aile geciniyor eger kazanc hirslari olsaydi menudeki cesitleri fiyatlari arttirir yeni lokantalar acarlardi. oradaki aksilikler her yerde olur. ama bazi musteriler sanki hergun orada yemek yiyorlar ve her gun bi aksilikle karsilasiyolarmis gibi anlatmislar burada. lutfen onlara kulak asilmasin. kofteci ismail mukemmeldir ben butun misafirlerime orada yemek yedirmeden sakaryadan yollamam ayrica ben cocuklugumdan beri oraya gidiyorum ve su ana kadar hic sorunla karsilasmadim. yer kalmama durumu da ogle ve aksam saatlerinde oluyor bu saatlerde gelicekseniz de arayip rezervasyon yaptirin yine sorun cikarsa paket alip evinizde yiyin

Unknown dedi ki...

ben komsu esnafım olumsuz yazan arkadaslar gelmesınler....köfteci ismailin ağız tadı ve kalıtesi turkıye capında...yazın boş yer yok ...