Pazar, Aralık 07, 2008

Yusuf Usta'nın Yeri

Ağzımın Tadı’nın bu yazısında arkadaşım Hande Tek’in tavsiyesi Yusuf Usta’nın Yeri’ne ve Hande’nin yazısına ile yer veriyorum., teşekkürler Hande. Ayrıca fotoğraflara katkısından dolayı arkadaşım Mehmet Turan'a da teşekkürler.

Yusuf Usta’nın yerini, beni önce Adanalı bir arkadaşımın buraya götürmesiyle keşfettim. Daha sonra Hakkı Dayı ve ben Berk Dinçmen ve Mehmet Turan adlı 2 arkadaşımızla beraber tekrar gittik. Buradaki lezzetlerin tekrar tadına varmak ve kebapla ilgili bilgi almak için Hakkı Dayıyla uğrayıp Yusuf ustayla çok keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Bu sohbeti size aktarmak da, “madem bizi buraya sen götürdün yazını da sen yaz” diyen Hakkı Dayı sayesinde bana düştü :) Konuk yazar olarak siz blog okuyucularının birkaç dakikasını alacağım ama umarım bu yazı sonunda siz de Anadolu yakası’nda yer alan Yusuf usta’nın leziz kebaplarından tatma fırsatını bulursunuz...

Adana’da Tarihi İstanbul Kebap Salonu’nun Adanalı Arap kökenli Mehmet İstanbul ustanın çırağı olan Yusuf Usta, 13-14 yaşlarında bu mesleğe başlamış. 93 senesinde İstanbul’a gelip, Göztepe’de yer açan Yusuf Usta 5 sene iskân, içki ruhsatı gibi “teknik” sorunlarla uğraşmış; 1999’da ise bugün bulunduğu Bostancı’da Emin Ali Paşa caddesi üzerindeki kendi yerini açmış.

Daha Büyük Haritayı Görüntüle

Mezeler arasında Hakkı Dayıyla favorimiz olan tahinli taramanın lezzeti gerçekten muhteşem! Marulları ince ince kıyıp doğradıktan sonra tahin, sarımsak ve suyla karıştırıp üzerine de zeytinyağı ve kırmızı biber döktüğünüzde bu lezzeti elde ediyorsunuz... İçli köfte ise Yusuf Usta’da kızartma değil haşlama olarak yapılıyor. Ağzınıza layık. Yusuf Usta, sohbetimiz sırasında mekânın bu kadar çok tutulmasını etin alımından, sebzenin meyvenin seçimine en son kebabın müşteriye sunulmasına kadar her adımda işin başında olmasınla açıklıyor ; ortağı yok, her işle hep kendisi ilgileniyor. Bu yüzden de Avrupa yakasında açmak istese de, başka bir yer açmıyor. Yanında çalışanlar ise Adanalı, Mardinli tanıdık ve akrabalar ...

Bu arada bize “meslek sırları” veriyor Yusuf Usta ; mesela kuyruk yağı yoksa o kebabın güzel olmayacağını, sinirlerin titizlikle ayıklandığını zira bir tane de olsa onun kebap olmayacağını, koyunun hep but kısmını kullandığını ve hatta koktuğu için dişi değil ağırlıklı erkek koyun seçtiğini söylüyor... Bu arada koyunun sağa yattığını, sağa yattığı için de bu taraftaki etin daha kalın olduğunu (sol ince olurmuş) Yusuf usta sayesinde ilk defa duymuş bulunuyorum.
İstanbul’da da Adana’da olan herşey var tabi ama Yusuf Usta yinede baharatını, nar ekşisini Adana’dan getiriyormuş. Sohbetimiz sırasında Adana’daki çarşı pidesinin tadının bir başka olduğunu eklemeden geçemedi :)

Mezelerle birlikte gelen ön sıcaklardan fındık lahmacunun ve peynirli pidenin muhteşem tadı damağınızda bir müddet kalıyor.
Kebaba eşlik eden turptur diyor, Yusuf Usta ama yanında tere, roka, nane de ikram ediliyor.

Ayrıca Gavurdağ salatası da masadan eksik olmuyor. Ama kesinlikle önden tulum peyniri, tereyağ verilmiyor zira Yusuf Usta, eti hazırlamışım, o zaman kim yiyecek, diyor :)

Adana kebap tam Adana işi idi. Satır ile doğranmış bıçak kıyması, makine işi değil. Kuyruk yağı etin içinde kaybolmuş ama lezzeti yumuşaklığı yerken hissediliyor. Kebap daha ağzınıza atarken çatalınızda dağılıyor, gayet lezzetli. Adana kebap dışında çöp şiş ya da ciğer de söyleyebilirsiniz. Tatlı olarak ise künefe var, hafta sonları ise cevizli kadayıf sunuluyor. Mekâna girdiğinizde bayanların erkeklerden daha çok olması kesinlikle dikkatinizi çekecektir. Herkesin rahat, gürültüsüz, sakin bir ortamda kebabını yiyip, rakısını içtiği, aileler, arkadaş grupları, gençler tarafından tercih edilen bir yer Yusuf Usta’nın yeri. Yusuf Usta 1955’li yani 53 yaşında ve işine sımsıkı bağlı ; emekli olmayı düşünüyor musunuz diye sorduğumuzda da “ne emekliliği hayat yeni başlıyor” diye cevap vererek işini ne kadar sevdiğini, motivasyonunu bize anlatıyor... Yusuf Usta’ya kendisinin kebap dışında başka yemekler yemek için hangi yerleri tercih ettiğini sorduğumuzda, kendisi Bostancı deniz otobüsü iskelesine yakın olan Cunda balıkçısına gittiğini söyledi. Ben de doğduğumdan beri her yaz Cunda’ya giden ve kendini yarı Cundalı hisseden biri olarak Yusuf Usta’nın bu tercihine katılıyorum :)

59 yorum:

Unknown dedi ki...

adana kebabın porsiyonunun 12 lr olduğunu ve hiçbir kebapçı da ezmeye alınmayan ücretin alındığını,en sonunda hesaba bir %10 iliştirildiğini de eklemek lazım.Lahmacun ağır kuyruk yağı kokuyor,ezme tek kelime ile rezalet.Kebap ise hakikaten şahane.

Adsız dedi ki...

Elzehotel isimli yorumcuya aynen katılıyorum. Adana kebap gerçekten güzeldi ama diğer her şey kötüydü. Ayrıca garsonlar içeride, gözümüzün önünde gazete okurlarken tüm servisi komiler yapıyordu, onlar da zaten istediklerimizi masaya atıp bir daha da ilgilenmediler. Yemek sonunda hesap çok şişirilmişti, itiraz etmek zorund kaldık. Maalesef bizim için tam bir hayalkırıklığı oldu.

Adsız dedi ki...

kusura bakmayın ama biz oraya ailece yıllardır gidiyoruz gayet mükemmel yemekler mezeler sizler ağzınızn tadını bilmiyorsanız yusf amcama BOK atmayınn !!!!!!

Adsız dedi ki...

KAZIK YEMEK İSTERSENİZ BUYURUN İĞRENÇ YUSUF USTANIN YERİNE GİTTİM GÖRDÜM VE YEDİM TEK KELİME İLE REZALET

Adsız dedi ki...

DUNYANIN NERESİNDE İKİ TANE ADAN KEBABA 100 TL PARA VERİLİR LÜTFEN BANA SÖYLERMİSİNİZ BU ÜLKEDE ASGARI ÜCRET 577 TL UNUTMAYIN AYRICA ADANADA GERÇEKTEN YAĞ DOLDURMU VE AĞIR KOKUYORDU BİRDE CABASI KAZIK YEMEK AYP BU ADAMA BİRİSİ DERSİNİ VERMELİ

Ayla dedi ki...

Servisin kötü olması, kalitenin olmaması ve özellikle çok fazla şişirilmiş fiatlarla ilgili çok isabetli yorumlar yapılmış.Biz de haftasonu gitme gafletinde bulunduk ve sadece 2 adet içi yağ ile doldurulmuş adana kabap için 100 TL hesap ödedik.Para kazanmak bu kadar kolay olmamalı.İlk kez gittik ve kazık yedik resmen. Yusuf usta fiatları çok iyi düşünmeli çünkü hiçbir tanıdığımıza tavsiye etmiyor hatta Yusuf Usta ya asla ve asla gitmeyin diyoruz.

Adsız dedi ki...

İki arkadaş da 2 adana kebaba 100 ytl verdik diyorda hiç mi bişey içmediniz hiç mi meze istemediniz .. Çok merak ediyorum ?
Ben çok uzun zamandır giderim evet hesaba konulan yüzde on gereksiz ayrıca ikram diye verilen fındık lahmacun ve pideden para alınması saçma ezmeside iyi değil ama onun dışındakiler ve garsonların ilgisi yeterince iyi bence .

iReM EKiNCi dedi ki...

Biz 3 kisilik ailemle gittik bu aksam, su anda eve donduk... Adana + Ciger + Sis Kebap yedik... Mini lahmacun ve mini pide esliginde, ortada da patlican ezme + pismis mini butun soganlar + cigkofte + 3 rakimizi da ictik ve yemin ederim ilk defa mekana goturdugum babamlar bayildilar lezzete. (makine kiymasindan degil, satirla yapilmis Adana'yi ozlememek mumkun degil tabii)
Senelerdir gideriz arkadaslarla ve bizce mukemmel - ki gitmeye de devam ediyoruz... Bu gece odedigimiz ucret 100 TL ve bence gayet de makul! EKiNCi Ailesi :)

Adsız dedi ki...

Adana kebab Adanadakiler gibi satır das kıyma yapılmış.Yanında bol yeşillik ve sumaklı soğan da gelmesi hoş.Hesap bize de makul gelmedi.Kar çok çok ön planda tutulmuş.Çok şık olmamakla birlikte alternatifi bulunabilecek bir yer.

Adsız dedi ki...

Arkaslar rakam cok yuksek ise? Aksaray da horhor sokağını bulun, orda benim en cok gittigim mekan şavak usta dir, fiyat lezzet hizmet 10 numara ;)

Adsız dedi ki...

YUSUF USTA NIN YERİNİ AZ ÖNCE NTV TV SEYRETTİM ...ADRESİNİ TAM YAKALIYAMADIĞIMDAN İNTERNET SAYESİNDE YORUMLARI OKUYUNCA GİTMEKTEN VAZGEÇTİM...YAZILANLARIN DOĞRU OLUP OLMADIĞI NET DEĞİL AMA İNSANI KORKUTACAK NİTELİKTE . UYARILAR İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM....

Adsız dedi ki...

evet ben de şimdi NTV de izledim gitmeyi düşünüyordum adresi tam olarak göremediğim için netten araştırmak istedim ve yorumları okuyunca çelişkide kaldım doğrusu...

ADANALI dedi ki...

ADANA'LIYIM VE AĞUSTOS AYINDA ORADAYDIM. TV DE GÖRÜNCE yUSUF USTAYA GİDELİM DEDİM AMA PİŞMAN OLDUK. ADANA'DA RAKAMLAR BUNUN EN AZ YARISI VE KEBAPLAR DA DAHA DOYURUCU, SANIRIM ETİN GRAMAJI ORADA FAZLA. YUSUF USTA GİBİLER "BURASI İSTANBUL SALLA GİTSİN" ANLAYIŞIYLA RAKAMLARI ŞİŞİRİYORLAR.YAZIKLAR OLSUN. ADANA'YI BİLMEYENLER ADANA'DA DA BÖYLE SANACAKLAR.AMA KESİNLİKLE DEĞİL.İSTANBUL'DA BUNUN GİBİ KAZIKCI OLAN KEBAPCILAR MAALESEF ADANA'NIN YÜZKARASIDIR.

Adsız dedi ki...

ORASI İSTANBUL BURASI ADANA DOSTUM , HERŞEYİ YERİNDE MEKANINDA YİCEKSİN İSTANBULLULAR SİZE DİYORUM BUNU BULDUĞUNUZA DUA EDİN PAHALI BULDUNUZ AMA ( İÇİ YAĞ DOLU VS ) SİZE NE YAPSAK YARANAMAYIZ NAZİK CÜZDANLARINIZ NAZİK DAMAKLARINIZA TAKSİMDE YEDİĞİNİZ B.. LU ISLAK HAMBURGERLER YADA ET YEDİĞİNİZİ ZANNETTİĞİNİZ EV YEMEKLERİNİ YİYİN SİZ DIŞARDA ... NE SANDINIZ 10 GR ET VERMİYO BU ADAM SİZE KALLAVİ ET YİYONUZ DAHADA LAF EDİYONUZ SİZE KEDİ ETİ KAKALAMAK GEREK . MEZELERE GELİNCE ALLAHINA KADARDA MEZE .. O KADAR.

Adsız dedi ki...

Kebaplarına lafımız yok. Etleri güzeldi. Fiyatlar gerçekten o tip bir mekana göre çok ama çok pahalıydı. 2 kişi 90 TL ödedik. Su dışında hiçbirşey içmedik. Künefesi gerçekten çok kötüydü. (1 tane künefeyi 2 kişi yedik)
1 porsiyon adana
1 porsiyondu herhalde ortaya ciğer+şiş karışık
1/2 çiğköfte
1 künefe
3-4 çeşit meze
yeşillikler
2 su
Toplam 90 TL

Adsız dedi ki...

NTV'den Vedat Minor'un programını izledikten sonra maalesef inanıp gidenlerden bir çifttiz. Vedat Minor'un bu programları yapmasının amacını tam anlayamadık.İnsanları kandırıp bu tip işletmelere müşteri kazandırmaksa bizce çok yanlış bir yol.(birkez böyle bir kazık yenir.)Fiyat kalitesine göre 5 yıldız vermiş. Neye göre?kime göre?
-Tuvaletler leş gibi kokuyor.(o koku dükkanın içine kadar geliyor.)
-Garsonlar allahından bezmiş.
-Fiyatlar çok yüksek.
-künefesi çok kötü
-etleri güzel, adana güzel
-mezeler idare eder

deniz dedi ki...

3 gün önce NTV'de yayınlandı Yusuf usta'nın yeri, o kadar güzel anlatıldı kesinlikle gidicem dedim ama sizlerin yorumlarınızdan sonra vazgeçtim, vermiş olduğunuz bilgiler için tşk. Hadi fiyat neysede personelin elinde gazete ve müşterilerle ilgilenmemesi gerçekten çok kötü...

Adsız dedi ki...

Bütün hata NTV'de yayınlanan Vedat Minor'un programında.Seçtiğiniz mekanlara bıraz dikkat edin kardeşim.....Bizde az kalsın tongaya düşecektik.

Adsız dedi ki...

bende açıkcası ntv de izledim ve kebabı cok sevdiğim için denemek istedim ama gerçekten yorumlardan sonra vazgeçtim. tamam istanbulda ne zaman iyi bir kebepçıya gitsek 80-90 tl ödüyoruz ama ben gittiğim işyerinin önce tuvaletlerine giderim ve temiz değilse doğru düzgün bişey yemeden çıkarım alışkanlık işte .yazılan yorumda cok pis olduğu söyleniyor. birde fiyata eklenen %10 ne için eklenir anlamam ve kızarım biz zaten servisten memnunkalırsak garson arkadaslarımıza %10 gibi bir bahşiş bırakıyoruz bunu bizden kendilerinin almaları çok saçma...

Adsız dedi ki...

Minor'un anlatmasıyla gittik. Servis sıfır. Lezzet sıradan. Fiyat çok pahalı. Kesinlikle değmez. Garsonlar ilgisiz. Olumlu yorum yapan arkadaşlar sanıyorum torpilli. Kebabtan önce ne fındık lahmacun getirdiler ne de başka şey. Gelen istedik diye ezme ve yeşillik. Kuru Adana yedik, biraz tadı Urfa'ya benziyordu. 12 yaşındaki oğlum bile bana Urfa getirmişler dedi.Alt tarafı dolmayınca tek Adana ile doyamadık ekstradan Çöp Şiş istedik. Üstelik gittiğimiz zaman boştu ve ilgilenecek çok kimse yoktu. Ama ona rağmen kimse ilgilenmedi Yemeğimizi bitirdik gelip tatlı ister misiniz bile demediler. Ne çay ikramı ne kahve. Garsonu takip edip el ile çağırıp hesabı isteyebildik. Bir daha da önünden bile geçmem. İçerenköy'de gümrüğün ana kapısının karşısında adını bilmediğim bir esnaf kebabçısı var. Gidin orada doyasıya yiyin. Buraya vereceğiniz paranın 1/4üne tıka basa doyarsınız. Lezzet olarak da buraya 5 basar. Hatta Yusuf Usta'yı da götürün o da nereden nereye geldiğini unutmasın hatırlasın. 11.57 bir tek senin ağzının tadı var bu kadar olumsuz eleştrenlerin ağzının tadı yok....

Adsız dedi ki...

kazık yemek istiyorsanız gidin bir çok yerde yemek yedim ama müşterinin bu kadar enayi yerine konduğu başka bir müesese görmedim.
en büyük kurnazlıkları daha mekana girer girmez menü istediğinizde menü yok biz yardımcı olalım demeleri bu oldukça rahatsız edici bir durum kelimenin tam anlamıyla kasaba kurnazlığı.
Yiyecek olduğum yemeğe ne kadar ödeyeceğimi bilmeden yemek kadar rahatsız edici bir şey yoktur kanımca.
bugün avrupanın hatta ülkemizin neresine giderseniz gidin esnaf lokantasında bile fiyat listesi bulunur ama bu yusuf usta denen kasaba kurnazının mekanında böyle bir uygulama malesef yok.
her neyse zehir zıkkım olsun şerefsizize verdiğim para
altı üstü bir adana bir ciğer ve iki ayrana 45 tl verdim ve anası ve bilimum akrabasını rahmet ve hörmetle andım.
menü neden yok dediğim zamanda ben antepli kebapçımıyım diye tuhaf bir açıklama getirdi deyyus.
valla arkadaşlar sinir sisteminizi seviyorsanız bu herifin yerine gitmeyin derim hem cebiniz hem sinirleriniz harab olur. ona göre
kalın sağlıcakla.

Adsız dedi ki...

sayın milli beleşçi oburumuz vedat milor sizin övmekten bitiremediğiniz bu yusuf usta denen hırsızın mekanına gittim ve çok fena kazıklandım ne mekanda ne menü ne fiyat listesi mevcut.
sonra bir adana ve bir ciğer iki ayrana 45 tl veriyorsunuz bumu sizin ekonomik dediğiniz yer bumu sizin memnun olduğunuz hizmet yazıklar olsun sana ey balondan gurme çek elini şu bizim orta halli kebapçılarımızdanda bu heriflerde şımarıp yolmasınlar bizi sen yine paris milano hattında şarap ve zeytinyağ tad.
senin gibi ucuz burjuva özentileri bu adamları şımartıp tepemize çıkartıyorlar .
sayın üçüncü dünya gurmesi ballandıra ballandıra anlattığın o italyan lezzetlerini senden çok daha iyi bilirim ama o uyanık italyanlar bile bu kadar kazık atmadı bize.
sen bence yine avrupanın yaldızlı restoranlarında alla carte menün hakkında yorum yap bizim çorbamızıdan tostumuzdan pidemizden uzak dur yoksa seni gören uyanıklar bizi söğüşlüyorlar.

Adsız dedi ki...

yorumarınızı okumasaydım istanbulda yaşayan bir adanalı olarak adana kebabına hasret kalmam sebebiyle bu adamı duyar duymaz hemen gidecektim fakat yorumlarınız için teşekkür ediyorum,adana kebabını kebap yapan özelliklerden biri de müşterinin 'verdiğim paraya değdi' demesidir;aksine bu mekanda olduğu gibi müşteriyi sırtından vurmak değil!!!...
Yorumlarınız sebebiyle bu hataya düşmekten kurtulduğum için yorum sahiplerine teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

KEBAB DEĞİLDE KAZIK YEMEK İSTERSENİZ YUSUF USTANIN YERİNDEN
DAHA İYİ BİR MEKAN BULAMAZSINIZ.

Adsız dedi ki...

NTV'den Vedat Minor'un programını izledikten sonra maalesef inanıp gidenlerden biriyiz. Vedat Minor'un bu programları yapmasının amacını tam anlayamadık.İnsanları kandırıp bu tip işletmelere müşteri kazandırmaksa bizce çok yanlış bir yol.(birkez böyle bir kazık yenir.)Fiyat kalitesine göre 5 yıldız vermiş. Neye göre?kime göre?


-Tuvaletler leş gibi kokuyor.(o koku dükkanın içine kadar geliyor.)
-Garsonlar allahından bezmiş.
-Fiyatlar çok yüksek.
-künefesi çok kötü
-kebabı daha önce adana kebabı
yememiş olanlar beğenebilir.
-Mezeler mezeye benzetilmeye çalışılmış.

Buradaki uyarıları daha önce okusaydım kesinlikle gitmezdim.

Adsız dedi ki...

Yusuf Ustanın yerine yanılıp gittim.

YUSUF USTANIN KENDİSİNE ŞU SÖZÜ HATIRLATMAK İSTEDİM.

Yusuf usta unutma;

ALDATILAN HER MÜŞTERİ KAYBOLAN BİR SERVETTİR!...

Adsız dedi ki...

Siz siz olun VEDAT MİLOR denen beleşçi avantacının hiç bir tavsiyesineuymayın...Bostancıdaki sokakta leş gibi dondurma satan aadamı da ballandıra ballandıraanlatmıştı..Adam beleş fara boku bulsa yer ve metheder..

Adsız dedi ki...

bizde ntv vedat milör'ün programında yusuf ustanın mettini duyduk vedat bey o kadar ballandıra baldıra anlattı ve kebapları yediki eşimle benim ağzımızın suyu aktı ve en kısa zamanda gitmeye karar verdik daha sonra yerini öğrenmek için internette araştırmaya başlamıştıkki yorumları gördük gitmekten vazgeçtik ayrıca dostlarımızada tavsiye etmiştik.

Tufan dedi ki...

Arkadaşlar,
Ben de tesadüfen bir arkadaşımın tavsiyesiyle dün akşam Yusuf Usta'ya gittim...

İzlenimlerim şu şekilde oldu:
1. Bahçe kısmı boş olmasına rağmen rezervasyonlu diye o bölüme alınmadık. Ancak o bölüme oturmadığımız iyi olmuş, çünkü kapalı bahçe bölümünde sigara içiliyor.
2. Menü yok ve garsonlar sormadan mezeleri getiriyorlar.
3. Gelen mezeler lezzetliydi(7/10) ayrıca garsonlar da ilgiliydi.
4. Sormadan fındık lahmacun ve minik kaşarlı pide getiriyorlar. Lahmacun ağır bir kokuya sahipti, pide ise çok lezzetliydi.
5. Adana kebap çok ağır kokuya sahipti (4/10), çöp şiş çok lezzetliydi (9/10), tavuk şiş lezzetliydi (8/10).
6. Lavaşlar kıtır kıtır sıcacık geliyor.
7. Künefe şerbet içinde yüzer bir şekilde geliyor (7/10)
8. Hesap çok uygun değil (6 kişi 210tl, 1 küçük rakı dahil), istemediğiniz halde gelen mezeler yüklü bir şekilde hesaba yansıtılmış ve garsoniye olarak %10'dan fazlası otomatik olarak kesilmiş. Şahsen bir yerdeki hizmeti beğenirsem bahşiş vermek isterim. Bu şekilde alınması pek hoşuma gitmedi.

Sonuç olarak fiyat lezzet oranına göre biraz pahalı bir mekan sayılabilir. Eğer giderseniz çöp şişi ve tavuk şişi şiddetle tavsiye ederim.

Çok sık ziyaret edeceğim bir mekan olmayacak, ama denenmesinde fayda var.

Adsız dedi ki...

adana kebabı adanadan başka bir şehirde yenilmez.adana da ise bu işi en iyi yapan havutlu daki ELEM restorantdır.

Adsız dedi ki...

Ben de ailemle gittim.Cuma gunu ogleden sonra.Ilgi sifir.Bir porsiyon kebap 17 tl.Inanilir gibi degil.Kendi getirdigi herseyden para aliyor.O mekana bu fiyatlar cok.Ama biraz yorum yetenegim varsa fiat konusunda kendi musterileri ile gunu birlik gelenler her konuda farkli hareket ediyorlar,Bu zihniyetteki mekana bir daha gidilmez.

ESKİCİ dedi ki...

Ben bir ADANALI olarak yusuf usta 12 senedir burda aynı işi yapıyor kimler gelmiş kimler geçmiş burdan merhum SAKIP AĞADAN iş adamı TUNCAY ÖZİLHANA kadar dahada bir çok sanatçısı bazı arkadaşlar ADANAYALA karşılaştırmışlar bence yanlış cuma cumartsi akaşamalrı fulll yer yok yer bulamzsınız gitmeyenelrin canı sağolsun hizmet ve lezzet devam ESKİCİ.

Adsız dedi ki...

bu kadar kazık bir mekan olamaz ama suçlu yusuf usat değil suçlu oraya gidip 300 grm tavaya 50 milyon veren zavallı insanlar...gitmeyin kardeşim kahve istedik vermediler.....neymiş kalabalık..varmı böyle uslup....

Adsız dedi ki...

2 arkadaşımla gittim, 1 er porsiyon adana, 1 er de şalgam içtik, önden ikram edilen fındık lahmacun ve pideyi aslında çok aç olmadığımızdan reddettik, yediğimiz içtiğimiz hepsi bu, hesap 100 tl, sanırım orda belli bir sınır var, onun altında yesende o alınıyor, ikramlardan para alınıyormuş, sanırım yemesende " biz sunduk yeseydi" mantığıyla yine parası kesiliyor.
benim bir yerde en sevmediğim durumda, adisyonda sadece miktar yazması, yediğin yemekler ya da içtiklerin , hiçbiri hesap kağıdında yer almıyordu, çok net yazılmış bir "100 tl"
etin güzel, ama inan o kebabı yapmak için ne adanalı olmaya ne de etini vs.. adana dan getirmeye gerek var, büyük ustaların en küçük ama en etkili lezzetli yemek sırrı aslında ; " biraz yağı, biraz baharatı fazla koy yeter"

Murat Balkır dedi ki...

Bir arkadas adana kebabın 12 lira oldugunu yazmıs..ben ogle vakti gittim bir porsiyon adana ve ufak birayran ictim 25 lira verdim..fiyata bakmak icin menü istedim yok dediler..biraz adı duyulan isletme hemen fiyatları arttırıyor..ben bir daha gitmem..

Adsız dedi ki...

Herkese selamlar,
Bende kendi çapında lezzet avcısıyım, ayrıca Vedat Milor programlarınıda takip ederim. Bu mekanı da oradan gördüm ve gitmeden önce biraz daha fazla araştırma yapmak istedim. Buradaki yorumların çoğunu okudum ve gitmekten kesinlikle vazgeçtin. Yorum yazan tüm arkadaşların ellerine sağlık. Bu şekilde birbirimizi bilgilendirmekte fayda var. Lütfen bu yorumlarınızı Vedat Milorün kendi sitesinde de yapınız. Bu sekilde daha fazla kişiye ulaşabileceğinizi düşünüyorum. (www.vedatmilor.com)

Ağzınızın tadı bozulmasın...

tolga dedi ki...

istanbul'da gercek adana usulu adana yenebilcek beş yerden biri. Çiğköfte tahin salata ciğer ve şalgam çok kaliteli. fiyatlar diğer adana usulu adanacılara gore normal. basit kebabcılara göre pahalı gelebilir. ama her güzel seyin bir bedeli vardır. servis daha güler yüzlü olabilir.

Adsız dedi ki...

gitmeyen hiç bir şey kaybetmez böyle zihniyetli yerlerin burada işi yok bir porsdiyon isteyip 2 porsiyon hesabı veren hasta eşine sarıldı diye kovulan mekanın adı batsın

Adsız dedi ki...

işte yusf usta yorumları
1) sadece beşiktaş maçları seyredebilirsiniz
2)sağlam kazık yersiniz(2kişi e az 140tl)
3)daha önce gitmediyseniz masanıza yarım satte bir garson uğrar
4)saymakla bitmez ama ben bunlara razıyım derseniz gidn

Adsız dedi ki...

Bir tanıdığım tavsiye etti ve sürekli gittiğini söyledi.

Araştırırken yorumları gördüm ve gitmemeye karar verdim.
Küçükyalı da Şenol Kolcuoğlu var. Orada servis mükemmel. Metreyle kebap getiriyorlar ve kişi başı 50-TL ye Meze ve ara sıcaklar, kebap, meyve ve arkasından tatlı veriyorlar. En sonunda da kahve ikramı. Daha ne istersin ki.

Adsız dedi ki...

Yemekleri güzel olmasına karşın, porsiyonları çok küçük ve 1 porsiyon kebap 20tl. Mezeleri çok başarısız. Ortam güzel değil. Gereksiz pahalı bir mekan.

Adsız dedi ki...

Mahallemizde bulunan bu kebabcıya tavsiyeler üstüne gittik size sormadan ortaya gelen herşeyi ücretlendirdiler Ota para ödedik söylemediğimiz fındık lahmacuna ücret ödedik itiraz ettiğimizdede 3 kuruşun hesabını yapıyorsunuz dediler gitmem tavsiye etmem ..

Adsız dedi ki...

Yorumlar üzerinden yorum yapıyorum. Gitmeyin kardeşim...

Osman dedi ki...

Yusuf Usta'ya yaklaşık 15 yıldır,Göztepe'de rakı'yı kola kutuları içinde veriği zamandan beri gideriz ailece.O zamanlar gerçek Adana lokantası'nda hissederdik kendimizi.Çünkü Yusuf Usta da gerçek Adana'lıydı.Mütevazı,dost canlısı,müşteriye para olarak bakmadan yapardı işini.Gerçekten keyif verirdi.Biz de sıksık giderdik mekana.
Fakat zamanla Yusuf Usta değiştikçe,servetine servet ekledikçe (allah daha çok versin)hesap pusulaları da acıtmaya başladı.O acıttıkça daha az gitmeye başladık.Şimdi yılda bir belki.Bu arada sadece hesap değil yemeklerin de bazıları şişirme olmaya başladı.En son,eşimle 1 ay kadar önce gittiğimizde (15 yıldır bizi tanımasına rağmen) en sağlam geçirmeyi yaptı.Bi daha da tövbe ettik gitmeye.Kusura bakma Yusuf Usta'cığım ama seni artık Kolcuoğlu'larla aldatacağız.Sana bu kadar kazandırdığımız yeter.
Bu arada Adana'nın ve Antakya'nın en mahalle arası muhteşem kebapçılarında kebap yemiş biri olarak iddia ediyorum ki İstanbul'da gerçek bir kebapçı yok.En yakınından geçeni ise Kolcuoğlu'lar.Önerisi olan söylerse memnun oluruz.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar derdiniz zorunuz yusuf ustanın kazandığı parada,parası olan gider sizde mahalle arası kebabcınızdan lahmacun söyleyin evinizde oturun afiyetle yiyin.
insanlarında başını şişirmeyin

Adsız dedi ki...

arkadaşın biri şenol kolcuoğlunu tavsiye etmiş...
gittik gördük personelin bir karı kocayı tartaklaması hakaret edişleri vardıki süper.kıro dayağı yamek isteyen mutlaka gitsin mutfaktan 40 adam çıkıyor meyhane değil pavyon orası (kavganın sebebide kadıncağızın sarhoş olup şarkı söylemesiydi)

Adsız dedi ki...

İlk olarak temizliğe bakan biri olarak bu işletme kesinlikle temiz değil tuzluklara yağdan peçeteyle tutmak zorundasınız. temizlik 5 üzerinden 2 yıldız.garsonlar gerçekten kötü ve kaba 5 üzerinden 1. ezme gerçekten kötü, adana vasat, ciğer adanadan bir gömlek üstün. fiyatlar eh piyasa civarı.bir daha gidermiyim. Hayır.

Adsız dedi ki...

merhaba size yusuf ustanın ne kadar pahalı ve düşük seviyede işletme olduğunu iki ayrı örnekle açıklıcam. yusuf ustaya bir arkadaşımın daveti üzerine gittim adana kebabını ve ciğer şişini beğendim mezeler orta düzeyde hizmet tam fiyasko ama kebabın lezeetini beğendiğim ve ogün hesabı ben ödemediğim için (arkadaşım ne ödedi görmedim görsem zaten kapısından geçmem) daha sonra eşimi alıp yemek yemeğe gittim 2kişi ödediğimiz tutar tam 120tl (kdvsiz fişimizde verilmedi bu arada) yediklerimiz ortaya bir porsiyon adana ve bir porsiyonda kuzu şiş çiğ köfte haydari fındık lahmacun 20lik rakı bir tanede ayran. aynı yemeği çok daha lüks elit ve daha yüksek hizmet kalitesiyle ve damak tadıyla göztepe et lokantasında 90tl ye yemeğin üzerinede tatlınızı yiyerek masanızada meyve ikramınızı alarak ayrılırsınız ayrıca kebabınız soğumasın diye kömürlü bakır mangalın üzerinde gelir keyfini çıkartırsınız hem yüzünüz güler hemde cebiniz yorulmaz. başka bir örnekte adana yüzevler oradada 90tl ye çıkarsınız aynı yukarıda verdiğim örnek gibi verdiğiniz parayıda helal ederseniz. bir daha yusuf usta mı? kesinlikle hayır diyorum

Adsız dedi ki...

dün lahmacun yemeye gittik. garsonlar herhalde alkol almadık diye pek ilgili değillerdi. masaya gelen birkaç ikramı bir diğeri geri aldı. çok takılmadık zaten amacımız hızlıca kalkmaktı . lahmacunu hamur olarak kıtır kıtır dı ama içini beğenmedim.

fakat asıl saçmalıklar sonra başladı. hesabı istedik, adisyon olmadan bir garson gelip 4 lahmacun 1 ayran için 15 tl dedi. baktık suratına bekliyor. eline 20 tl verdik gitti. 5 dk sonra geldi 5tl yim asaya koydu gitti. Garsonlar maksimum derece görgüsüzdü. Bol içki içilen masaların ( muhtemelen bol bahşiş hevesi ile ) pervane olmuşlardı. Üstüne üstlük bir ıslak mendil bile getirmediler.

Bir daha uğrar mıyım ? ASLA ! Oysaki ortam hoş gelmişti ve bir arkadaşıma cuma günü buradayız diye mesajda atmıştım. Çanak restoranda 4 lahmacun yediğiniz zaman yanında envai çeşit ikram geliyor çünkü yediğiniz ile değil sizinle ilgileniyorlar. Alkollü mekanda ise asmaaltı na devam...

Adsız dedi ki...

45 YAŞINDAYIM,DÜNYANIN HER YERİNDE KEBAP YEDİM.HAYATIMDA YEDİĞİM EN KÖTÜ KEBAP.SERVİSİN KÖTÜLÜĞÜ KELİMELERLE ANLATILMAZ.BENCE ADI YUSUF USTANI ZEHİRLENME GARANTİLİ KEBABI DİYE YAZILMALI

Adsız dedi ki...

yılların kebapcısı yusuf usta ilk açıldığı günden beri müşterisiyimdir eskiden ev ortamı gibiydi ama şimdi görüyorumki meşhur olmanın sıkıntısını yaşıyor yer ayırtmak için telefon ediyorsun konuşmasını bilmiyen bir kişilik karşına çıkıyor 2 kişilik rezervasyon yapamıyoruz gibi abuk bir cevapla karşılaşıyorsun hee ayrıca fiyatlarıda acayip abartılı olmuş sonuçta yerinaltında bir dükkan yazık YUSUF USTA sana yakışmıyor

Adsız dedi ki...

rezalet bir ikram (maydonozu meze yatırıyor rakının yanına), pahalıdan öte fiyat, aç kalkma ihtimali yüksek, begenmedim de öte kimse gitmesin diye ugrasırım

Adsız dedi ki...

Bende bu adamın ağına birkere düştüm.Yusuf denilen adam gittiğimizde küfürler ediyordu müşteriye.Neymiş masada ekmek dururken. ekmek istemiş.Adam tam bir piskopat.Ayrıca masada yenilmeyen artan mezeleri tekrar kullanıyorlar.Kebabı yedik güzel fakat biraz kokuyor.Hesap geldi ve şok olduk.2 kişi kebap ve ayrana 100 TL yazmış adam.Hemen kasaya gittim ve itiraz ettim.Adamlar sanki dövecek.verdikleri yanıt tüm mezeler paralı.Garson parasınıda almış ve rakamı yuvarlamış.Bu adam soyguncu.

Adsız dedi ki...

7 sene Adana'da yaşamış biri olarak uzun yıllar aynı lezzeti İstanbulda bulamadım. Burası açık ara İstanbul'daki en iyi adanacı.

Adsız dedi ki...

Kolcuğlunda yediği kebaba kebap diyenlere gülüyorum. 1 elma ve 1 muzu 10 tabağa dilimleyip masayı donatmış görüntüsü veren kolcuoğlunda çok iyi yedik mideyi şişirdik ve 50 TL verdik diye mutlu olan insanların damak tadı buysa, Adana kebap zevkleri buysa gitmesinler arkadaş. Yusuf ustayı da rahat bıraksınlar. Ben burayı çok geç keşfettim, evet çok bakımlı bir yer değil, evet servis çok kaliteli değil, ama lezzet derseniz lezzet budur. Yusuf usta'nın lezzetine çamur atanlar adanada hiç bir yerde kebap yiyemezler. Şişe takılmış köfteyi adana kebap diye yemeye devam ederler. Evet kebap 20 tl, pahalı bulanlar olabilir, bence her kuruşunu hak ediyor. Lezzet değil vitrin arayanlar başka yere gitsin..

Adsız dedi ki...

YORUM YAPANLAR KEDİ UZANAMADIGI CİGERE MURDAR DERMİŞ MİSALİ HAKSIZLIK YAPMAYIN İSTANBULDAKİ ENİYİ ADANAYI YAPAN YER.

Adsız dedi ki...

yusuf usta'nın yerine dün gittik. gözlemlerim;

1)adanası gerçekten çok güzel.
2)bir kaç kişi künefe iğrençti yazmış ama istanbul'da yediğim en iyi künefeydi diyebilirim.
3)mezeler kötü.
4)çiğ köfte orta.
5)şalgam suyu iyi.
6)hizmet ve garsonlar orta.
7)tuvalet rezalet.
8)fiyat ortalamanın üzerinde.
9)%10 bahşiş almaları rezalet.

Adsız dedi ki...

Belli periyotlarda gittiğim mekan. Ve son derece memnun olduğum üstüne götürdüğüm her arkadaşımında müdavimi olduğu mekan. Mekan pahalıymış diyenler sanırsam caddebostanda ki rakı balıkçılara gitmediler :) 2 kişi 3-4 minicik tabakta meze 1 dilim peynir ve 20 lik rakıya 200 tl ve üzeri ödediklerinde ayılırlar :) ama Yusuf Usta'nın yerinde 4 arkadaş gidip hem doyarak yiyip hemde rakımızı içerek aynı fiyata çıkabiliyoruz. Ayrıca kız kıza gidilebilecek en iyi mekanlardan bence rakı içmek için. Ki kız kıza gezmeyi seven biri olarak benim favorim yusuf amcanın mekanında rakı kebap :) Lezzetine gelince kötü diyenleri cidden kınıyorum. Hayatımda yediğim en güzel ciğer ve adana diyebilirim. Ki eski nişanlısı adanalı olan ve adanaya götürülüp en iyi kebaplar bunlar diye her yerde yemek yedirilmiş biri olarak. Evet biraz salaş evet biraz garsonlarda masalara karşı ilgi eksikliği var ama yusuf amcanın güler yüzlü sohbeti ve lezzetli etler her kötülüğü örtüyor. Rakı ve kebap seven herkese tavsiyemdir.

Unknown dedi ki...

Bayaaaa kurgulanmış bir yorum sn.ekinci ailesi......!