Salı, Nisan 03, 2007

Gaziantep Kebapçısı Halil & Mehmet Usta

Gaziantep’te birçok iyi kebapçıda lezzetli kebaplar yiyebilirsiniz, benim gibi İmam Çağdaş’ın hayranı da olabilirsiniz ama şehre gittiğinizde kebaplarının tadına bakmanız gereken bir yer var ki bir kere uğrarsanız asla unutmazsınız, Antep’in pek de merkezi olmayan Karşıyaka semtinde bulunan, mütevazi kebapçı Halil ve kardeşi Mehmet Usta. Burayı keşfetmem Antep’li arkadaşım Engin Kafadar sayesinde oldu, iyi ki de ısrarlı tavsiyesini dinlemişim! Lokanta sapa, ara bir sokakta, tabelası bile yok. Ancak saat 12 oldu mu bulunduğu sokak son model otomobiller, içerisi de takım elbiseliler ile doluyor. Antep’in profesyonelleri, işadamları, şehir dışından gelen misafirleri ile mekânı dolduruyor. Halil Usta 9 sene İstanbul’da kebapçı çırağı olarak çalıştıktan sonra 1972’de memlekete dönerek kendi dükkânını açmış. 1989’daki Evet/hayır referandumu sırasında şehre gelen siyasetçiler lokantasını keşfedince ünü Türkiye çapında yayılmaya başlamış. Halil Bey bu kadar tutulmalarının sebebinin iyi malzemeyi tercih etmek ve temizlik olduğunu belirtiyor.
Menüde kıymalı kebapların yanı sıra çok et kebapları önemli bir yer tutuyor. Tüm kebaplar koyun etinden. Kıyma ile yapılan kebap çeşitleri Simit kebabı, şişte sebzeli köfte ve şişte acılı köfte. Simit kebabı köftelik bulgur, sarımsak, maydanoz ve sebze ile yapılıyor. Et kebapları ise Küşneme ve Taraklık. Küşneme, etin beyaz kısmı diye adlandırılan böbrek yatağının altından hazırlanıyor. Taraklık ise koyunun bel kısmından baharat ile terbiye edilerek hazırlanıyor, Küşneme’ye göre biraz daha yağlı ama yumuşacık et ağzınızda dağılıyor.
Ana yemek ile birlikte lahmacun ve koca bir tabakta salatanız size eşlik ediyor. Salata nane, kekik, isot, pul biber, nar pekmezi ve ayçiçeği yağı ile hazırlanıyor. Halil Usta son derece babacan bir şahsiyet, yemek boyunca mahallenin çocukları sıra ile gelip kendisinden günlük lahmacun istihkaklarını aldılar, bu her gün yaşanan bir rutin imiş. Halil Bey son derece de tok gözlü, işi büyütmek için çok teklif geldiğini ama onun felsefesinin “Olduğun yerde sebat edip bekleyeceksin, sonunu göreceksin” olduğunu söylüyor. Aynı zamanda iltimastan da yana değil, “İster milletvekili ister civarda çalışan bir işçi olsun herkes aynı yemeği yer, bizde torpil olmaz” diyor. Önemli bilgi, lokantaya saat 2’den sonra giderseniz eliniz boş dönerseniz çünkü tüm yiyecekler o saatte tükenmiş oluyor :)

Gaziantep’e kadar gitmiş iken geleneksel Antep evlerini ve Bakırcılar çarşısını da ziyaret etmenizi öneririm.

33 yorum:

Adsız dedi ki...

Antep'te Halil Usta da eşimin arkadaşı tavsiyesi ile bulundum. 2 aile gitmiştik ve lokantayı bulana kadar çok zorlanmıştık. ilk bakista tam bir hayal kirikligi zaten:)) Ama beni kebaplar geldikten sonra icerden cikaramadilar.:)

Digerler adreslerede en kisa zamanda ayni ekiple gitmeyi dusunuyoruz. Belki karşılaşırız kim bilir...

Hakkı Arıkan dedi ki...

cem bey, haklisiniz lokantanin distan gorunusu cok cezbedici degil, ancak beni de bu tarz sekle ile degil sundugu lezzetlere guvenen yerler cezbediyor, ozellikle boyle yerleri gordummu hemen iceri daliyorum.

Adsız dedi ki...

Bir Ankaralı olarak dün Antebe yolum düştü ve öğle yemeğimi burada yedim ,gerçekten etin et denildiği süper lezzet bir yer...Halil Usta için google ne diyor acaba derken ,sizin benim lezzetimi resimlediğinizi gördüm ..
güzel günler ..

Adsız dedi ki...

2 hafta sonra Antepte olacagim, ancak aksam saatlerinde yemek yeme şansım olacak ve sizin 2 den sonra giderseniz ac kalirsiniz demeniz beni yikti diyebilirim. Sanirim sansimi İmam Cagdas da degerlendirmem gerekecek. Yorumlarınız ve ayrintili bilgilendirmeniz icin cok tesekkur ederim.

Hakkı Arıkan dedi ki...

Atilla bey evet maalesef Halil Usta da yiyecek birşey bulamazsınız. Ama İmam Çağdaş da süperdir.

mustafa can dedi ki...

Ben imam çağdaş'a da halil ustaya da gittim gerçekten süper ama bir tane varki nedendir bilinmez şanlıurfada edessa ocakbaşı esentepede diye bir yerde ankaradan urfaya gezimde bilgisayarcı arkadaş davet etti beni, bir kuşbaşı varki anlatamam mükemmelin üstünde bir kuşbaşı tek kelimeyle harika gitmelisiniz yemelisiniz ancak o zaman farkı ve lezzetin son sınırını görürsünüz yumuşak lezzetli ve hepsi kuzu eti ağızda dağılırken et mükemmel lezzeti veriyor insana ve acılı bir soslu salatası var harika ve sırrını sorunca söylemiyorlar sadece emek diyorlar. ferhat usta diye bir arkadaş ve gayet cana yakın işinin ehli.

Hakkı Arıkan dedi ki...

Mustafa Can bey, öneriniz için teşekkürler, denenecekler listeme aldım :)

Adsız dedi ki...

Ben müsadenizle Gaziantep kan merkezi karşısındaki; ''MEHMET KÖR'' USTA diyorum... Diğer bu işe gönül vermiş olan ustalara da saygı ve sevgilerimi sunar, başarılar dilerim..Ayrıca yorum yazan diğer kişilere damak tadı kıvamında leziz günler dilerim .
BU MEKANDA MİSAFİRİNİZ VE KENDİNİZ ÖZEL OLDUĞUNUZU HİSSEDİYORSUNUZ. ''ELİNE SAĞLIK MEHMET USTA'' unutmadan yazayım
tel:0342 220 80 88 şimdiden afiyet olsun.. SERDAR...

Hakkı Arıkan dedi ki...

Teşekkürler Serdar bey :)

Adsız dedi ki...

ben de birkaç sene evvel bir toplantı için gittiği antepte bindiğim taksinin tavsiyesi üzerine gitmiştim. O kadar yedik ki halil usta dayanamadı ve sonunda 'dokunmasın abi sonra' dedi. Tabii potansiyelimizi bilmediğinden!

Hakkı Arıkan dedi ki...

Ömer bey, insan o küşnemelere, lahmacunlara doyamıyor valla!

ali dedi ki...

serdar bey zaten o dediğiniz mehmet usta halil ustanın küçük kardeşi:) ondan o kadar beğenmişsinizdir.

Ali Sahin dedi ki...

Arkadaşlar, evet İmam Çağdaş'da da çok kebap yedim, çok lezzetli, Ali Nazik, patlıcan kebabı falan offf off... ama, Halil Usta'nın eti dünyada "1" numara!! Tek geçiyorum. Hiç yapmaz, bi gün bize tavuk kebabı yaptı. Parmaklarımızı ısırdık resmen. Mübalağa etmiyorum, Türkiye demiyorum, dünya'daki en iyi et/kebap diyorum.

Unknown dedi ki...

Halil Usta fena değildir, ama Gaziantep'e gidip de en lezzetli kebabı tatmak istiyorsanız, ben Kebapçı Mustafa Usta'yı tek geçerim...Ne İmam Usta ne de Halil Usta eline su dökemez diyorum...Biz ne zaman antep'e gitsek, Kebapçı Mustafa Usta'ya uğrarız..Şiddetle tavsiye ediyorum...
Denemek isteyenler için telefonu (342)3232255...

ilker yasin dedi ki...

antep DE EN SÜPER YER HALİL USTA BÖYLE KEBAP YEMEDİM BEN HAYATIMDA BAŞBAKAN DAN TUTUN CUMHUR BAŞKANI DEVLET BAKINI HEPSİ GELMİŞ ÜNLÜLER HEPSİ HEMEN HEMEN çok lezzetli bir eksigi tek saat 11,00 açılıyo 15,30 da kapamıyor ama süper lezzet

mahmut dedi ki...

bu gidişte kesin halil ustaya gidecem,doğduğum mahalle ama birgün gidip kebap yemedim namını burda duydum anlata anlata biteremıyurlar.

Adsız dedi ki...

23.07.2011 de Antep'te Halil Usta da tavsiye uzerine yemek yedik.Ulastigimiz saat ogleden sonra 4:30 civarindaydi.Oraya ulasmak icin yol tarifi sordugumuz herkes bu saatte yemek bulamayacagimizi soylediler. Biz de ulastigimizda sorduk ve et kaldigini bizi agirlayabileceklerini soylediler.Evet yemekler gercekten cok lezzetliydi ama sanirim Antepli olmadigimiz icin ya da basta fiyatini sormadigimiz icin bize herkesten farkli bir fiyat uyguladilar.Bu da cok zorumuza gitti.Cunku bahsettigimiz insanlar bu kadar pahali olmadigini;bu iste bir yanlislik oldugunu soylediler.Yemekler ne kadar guzel olursa olsun bir daha asla oraya gitmeyiz.Gideceklere tavsiyem oturmadan once yemegin fiyatini sormalaridir.Cunku menu yok.En azindan menu olmali ve fiyatlar yazmali...

Adsız dedi ki...

Bence siz bir başka "Halil Usta" ya gitmişsiniz. Resimde görünen yere gittiğinize ve yine resimde görünen Halil Usta'nın (beyaz önlüklü) kebaplarından yediğinize emin misiniz? Söyledikleriniz hiç tanınmış "Halil Usta" nın mekanına uymuyor da...

Adsız dedi ki...

@Adsız'ın dediği doğru. Halil Usta müşterinin arabasına ve kıyafetine göre fiyat tarifesi uygular.

Fiyat sorun değil diyorsanız afiyet olsun ama fiyat önemli diyorsanız önce bi sorun.

İmam çağdaş veya Halil Usta'nın kebabı fena değil. Kebaba o kadar para alırlarsa tabiki en koyunun en güzel etini sunarlar.

Ben de size g.t kadar küçük olmasına rağmen şehirdeki en temiz ve en güzel kebabın Karagöz'deki Piknik Kebab'ta yapıldığını yazayım.

İmam çağdaş veya benzerlerinin "isim" dışında lezzetinin "harika"yı hakkettiğine inanmıyorum.
olsa olsa "iyi"dir.

Adsız dedi ki...

2-3 Mart 2012 tarihinde gezme amaçlı G.Antep'e geldik.Blog sayfanızdaki bu mekanı not alıp akşam yemeği için adresi sora sora mekana gittik.Akşam 18:00 gibi dükkanın önündeydik.ama kapalıydı.Komşu esnafa neden kapalı olduğunu sorduk."Sahibi, 14:00 14:30 gibi dükkanı kapatır ve bu saatlerde dükkanı açık bulamamazsınız"dedi.
Yiyemediğim yemeği hakkında yorum yapamam ama kendisini internette fenomen etmiş olmalıyız ki restaurant 14:00 de kapatıp gidiyor.Kazançları iyi sanırım ..

Adsız dedi ki...

Dün Gaziantep'te idik.Ailecek Kebap için bize Halil ustayı tavsiye ettiler.Öğle saatlerinde oraya gittik çok kalabalıktı.İçeriye girince geldiğimize pişman olduk.Berbat bir yer.Pislik içinde.Tuvaletleri lavabosu iğrençti.Keza masalarda öyle.O pisliği görünce etinin güzelliğinin farkına bile varmadık.
Servis berbat.İnsanın önüne Hayvana yemek atar gibi yemek koyuyorlar.bardaklar tabaklar pislik icinde.Etinin güzelliğinden önce hijyen olmalı malesef hijyen diye bir şey yok.Siz siz olun oraya gitmeyin.Akşam üzeri aşiyan kebaba gittik her şey çok güzeldi.Her şey den önce hijyenikti.

Banu Bingör dedi ki...

Merhaba :)

Kasım 2011'de yaptığımız Antep gezisini parça parça yazarken, sıra nihayet Halil Usta'ya geldi. Başka kim ne yazmış diye bakarken, size rastladım.

Halil Usta'nın 2'den sonra bizim Filibe Köftecisi gibi boşaldığını öğrendiğim iyi oldu. Yazarken rivayetini yaparım sizin aracılığınızla.

Her şey bir yana İmam Çağdaş hayranı olmanıza şaştım! Yedik ve hiç sevmedik kendisini :))) Evet kendisini sevmedik desem yeridir. Ne lokanta hoşumuza gitti ne havası ne de yemekleri. Bol yoğurda gömülmüş, patlıcan tadı alınamayan ve üzerinde "bir lokma" et olan Alenazik'i yedikten sonra beğenebilmemizin de imkanı yoktu.

Neyse orayla ilgili görüşlerimi Aşina yazısına saklıyorum. :)

Vesileyle blogunuzu keşfetmiş olduğuma sevindim!

İçtenlikle,
Banu

(Hala mektup yazar gibi yorum yazıyorum; alışkanlık :)

Banu Bingör dedi ki...

Haha bir üst yorumu şimdi okudum. Titiz insanlarız, hani pislikten çok hoşlanmayız da Halil Usta'da öyle pislik içinde bir ortam görmedim açıkçası. Görsem tanırdım :)))

Yorumda "Aşiyan" diye bahsedilen yer de Aşina sanırım :) Okuyup da yola düşen olursa, Aşiyan diye bir yer bulamaz :)

Ha öte yandan Halil Usta'nın ortamıyla Aşina'yı kıyaslamak hmmm nasıl diyeyim Kadıköy'deki İnegöl Ekspres Köfte Salonu ile Beyti Lokantası'nı kıyaslamak gibi olur. Kulvarlar farklı :)

Banu Bingör dedi ki...

Fiyat konusunda gelince, girişte menü asılıydı. Fİyatlar da yazıyordu. Ama bakmadık doğrusu. Birer buçuk kıyma kebabı, bir de küşneme, salata ve iki kolaya 55 TL verdik. Tarih 1 Kasım 2011. Az para mı, değil; çok para mı, değil...

Adsız dedi ki...

lezzet gezgini

arkadaşlar kusura bakmayın siz şu ana kadar hiç lezzetli et yememişsiniz ki halil ustaya lezzetli diyorsunuz

tam bir fiyasko

soğuk bir ortam güler yüz yoook

Adsız dedi ki...

Halil ve Mehmet usta birlikte söylemek lazım,çünkü 2 kardeş birlikte yürütüyor,şubeleri Kızılay kan merkezi karşısında haftanın 7 günü açık akşam 21:00 kadar açık mekan 0342 231 20 00

Adsız dedi ki...

Unutma'dan menü'yü garson'a bırakın,altın vuruş ve küşlemeyi sona saklayın.(Alleben Mah.kemal köker cad No:19/A Şahinbey/Gaziantep Kızılay kan merkezi karşısı MEHMET USTA,alternatif mekan afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

sssssssssssssssssssssssssssss

Adsız dedi ki...

BENİM FAVORİ MEKANIMI HİÇBİR YERE DEĞİŞMEM.MEKANIN ADI KÜTÜKOĞLU ET LOKANTASI . KEBAPLARIN , DÖNERİN , BEYRANIN TAM ANLAMIYLA HAKKINI VEREN BİR MEKAN . BENCE HERKES ORAYA GİTMELİ VE DENEMEDEN KARAR VERMEMELİ SADECE TEK BİR SORUNUNUZ OLUR O DA KEBAPLARI TATTIKTAN SONRAKİ BAĞIMLILIĞINIZ BUYRUN FACEBOOK ADRESİNDE ADRESTE VAR TELEFON NUMARALARIDA MUTLAKA DENEYİN.

https://www.facebook.com/pages/K%C3%BCt%C3%BCko%C4%9Flu-Et-Lokantas%C4%B1/103449109826691

Adsız dedi ki...

haklısın üstad kütükoğlu bambaşka bir tat zaten mahmet ustayla okan ustanın samimiyeti elinin lezzeti heçbiyerde yok

MUSTİ dedi ki...

AĞAM MAHMET USTANIN KEBABINI TATMAYAN BİLEMEZ KEBABIN İSKENDERİN NE OLDUNU

MUSTİ dedi ki...

MAHMET USAT DERKEN KÜTÜKOĞLUNDAN BAHSEDİYM HA

EdaDorla dedi ki...

@adsız aynen, nerede güzel kebap yerim diye nette gezinirken blog denk geldi halil usta hakkında yazılanların okudum övgüler övgüler,,, neyseki yorumunuzu gördüm gerçek bi gözlem yapmışsınız sizinle aynı fikirdeyim servis hijyen yerlerde, bu yüzden ufak bi tavsiye ve bilgi de benden olsun.. yaklaşık 1 ay önce "nisan 2018" gittim halil ustaya tam bi fiyasko masalar pislik içinde keza mutfağın görünen tarafi da aynı şekilde, önümüze özentisiz salata tabakları geldi derken et servisi; köpeğe atar gibi minik tabaklarda atip gidiyorlar, ne kadar kalabalıkta olsa müşteriye, en başta insana saygısızlıktır böyle bi servis sunum. gelelim lezzete,, içerisinin kalabalığı ve gelmeden önceki övgülere bakınca bu mudur diye soramadan edemiyor insan, kebapsa maksat lezzet de dahil memnun edici hiçbir tarafı yoktu. İsim yapmış yürümüş insanlarımızın mübalağayı ne kadar sevdiğini gösteren bi işletme örneği. Antepte güzel kepab yemek istiyorsaniz bi çulcu bi birecik sofrasi ve ya kebaphan çok çok daha iyi nezih ve lezzetli o kadar uzaklardan gelip hayalkırıklığına mahal vermeye gerek yok.