Perşembe, Kasım 23, 2006

Kurucu Ali Baba – Kanaat Lokantası

Süleymaniye Camii’nin oradaki kuru fasulyeciler cennetini duymuş mudunuz? Camiinin karşısına dizilmiş 3 ayrı kuru fasulyeci vardır camiinin ana giriş kapısının hemen karşısında. Yaptığım ön araştırma ile bu lokantaların en eskisi ve bilindik olanının Ali Baba olduğu bilgisini öğrendim, önce farklı zamanlarda Ali Baba ve hemen yanındaki rakibini denedim, daha ileride yer alan büfe-lokanta-çayhane karışımı görüntüsündeki 3.yü direkt pas geçtim. Değerlendirmem sonucunda Ali Baba’nın haklı galip olduğuna kanaat getirip kendilerini blogda yazmak üzere bir kez daha ziyaret ettim.

Mekan, tarihin tam ortasında trafikten ve kalabalıktan uzak, güzel bir meydanda yer alıyor. Güzel yemeğin ardından dilerseniz çevrede küçük bir yürüyüş yapabilir, Mimar Sinan’ın eseri Süleymaniye’yi ziyaret ederek keyfinizi katlayabilirsiniz.
Ali Baba, 1938 senesinde yine aynı çevrede bulunan Şehzadebaşı’nda arabada kuru fasulye satarak mesleğe başlamış. Daha öncesinde de Üsküdar’ın meşhur esnaf lokantasının sahibi ve akrabası Ali Çakmak ile ortaklık yapmakta imiş. Şu anda lokantanın başında ise oğlu Adnan Akyıldırım ve 4.kuşak torun Türker Akyıldırım bulunmakta. Ben de sohbetimi genç Türker ile gerçekleştirdim.
Lokantada pişirilen fasulye Erzincan yöresine ait. Kullanılan özel bir formül, baharat vs. yok. Fasulyeler geceden duru suda dinlendiriliyor, sabah 1,5 saat kaynatıldıktan sonra yemek olarak pişirilmeye başlanıyor. Ancak önemli bir ayrıntı, kuru fasulye pişirildikten sonra 1 saat dinlendiriliyor, böylece fasulye kıvama geliyor. Diğer yediğim kuru fasulyelerden farklı olarak etli olarak pişirilmiyor ve de her tabakta mutlaka pişmiş, büyük, güzel bir kırmızıbiber ile birlikte servis ediliyor. Fasulyeler ağzınızda dağılıyor, kıvamı gerçekten harika. Yanında da pilav, zeytinyağlı salata ve de turşu, ohh afiyet olsun. Tüm bu keyif karşısında verdiğiniz ücretmi, lafını etmeye değmez!




Hazır bu taraflara gelmişken bir de tarihi Çemberlitaş hamamını da ziyaret ederek güzel bir kese attırmaya ne dersiniz ;)

9 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar,
Öncelikle göndermiş olduğunuz mailler için teşekkürler.
Bizlerle paylaşmış olduğunuz bu güzellikler içinde ayrıca teşekkürlerimi gönderiyorum.Sayenizde bilmediğimiz ve görmediğimiz yerleri öğreniyoruz.Ellerinize ve emeklerinize sağlık..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Selamlar.

Mete Kukner dedi ki...

bir gün beraberde gidelim

Adsız dedi ki...

kuru+pilav+turşu için ödeğeceğimiz miktar nedir?

Hakkı Arıkan dedi ki...

Gideli uzun zaman oldu ancak hatırladığım kadarı ile 10-12 YTL civarında bir hesap ödeniyor 3ü için.

Adsız dedi ki...

kuru 4 lira, pilav 3 lira, turşu da 3 lira odır heralde...

Adsız dedi ki...

Bakalım güzelmiymiş bu akşam gidip görücez :))

Unknown dedi ki...

kuru pilavda fiyat sorulmazz.birde kanaat olunca işin içindee hic sorulmaz

fatih dedi ki...

bugün gittim sıradan geldi hiç de abartıldığı kadar değil.bence kuru dediğin çapa da fasulide ya da vatan caddesinde akçaabat köftecisinde ya burdur da tekirdağ köftecisinde ya da şöyle en pastırmalı olanından!! bizim evde yenir

Turizmciyiz dedi ki...

Tükerim kardeşim benim süper bir tanıtım olmuş. Yakışıklı kardeşim benim ... Ben kardeşimin elinin değdiği ne olursa büyük zevkle yerim ama birde kuru söz konusu olursa sormayın ... Herkese tavsiye ederim ama gerek olduğunu sanmıyorum Türkiyede damak tadı olan herkes bilir ve tanır zaten ...
www.turizmciyiz.biz
Ünal SOLMAZ