Cumartesi, Eylül 09, 2006

Hüsrev

İşte kurufasülyecilerin Rize-Çayeli'nden başlamış bir efsanesi. Fahri Hüsrev amca askere gitmeden önce İstanbul Teknik Üniversitesi Gümüşsuyu kantininde çalışıyormuş. Askerden sonra memleketi Çayeli'ne dönmüş, yol üstünde ahşap bir barakada sıcak süt satmaya başlamış. Ardından köfte, kurufasülye derken bugünlere gelmiş. Çayelinin dışında Ankara ve istanbul'da da birer lokanta var. Her birinin başında bir oğlu duruyor. Hüsrev'in efsane özelliği gizli fasülye pişirme formülünden geliyor. Söylentiye göre fasülyeyi su yerine sütde bekletiyorlarmış, ben denedim ama bir fark göremedim. Fasülyesi Erzurum İspir'den geliyor, cinsi şeker fasülyesi. Fasülyeyi bakır tencerelerde pişiriyorlar ve ocaktan indikten sonra mutlaka 20 dakika fırında da kalıyor. Gittiğinizde paketlenmiş satılık fasülye ve kendi özel harmanları çaylardan da alabilirsiniz.
Volkan Göksel Korkut kardeşimle Çayelin'de ki Hüsrev'e gittiğimde saat akşam 10 idi ve kapatmak üzereydiler ama sağolsun Fahri amca ve oğlu servis verdirtti, mutfak dahil lokantayı gezdirdi, üstüne de süper sohbet.
İstanbul'daki Hüsrev'den Görüntüler

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ilk Ankara'da tanıdım, İstanbul'da lezzet şöleni devam etti.Yemek güzel, servis güzel hatta paket servisi de gayet iyi. Allah başımızdan eksik etmesin.

Adsız dedi ki...

Hüsrev amcanın elleri dert görmesin biz de Karadenizde yedik, geldik İstanbul Gayrettepe'de bi daa bi daa yedik!! Hakkı ustaya selamlar!

Unknown dedi ki...

Gecen kurufasulyenin tarifini gordum ve yaptim acayip lezzetliydi cok tesekkurler ellerinize saglik butun kebaplar, donerler acayip lezzetli gorunuyor burda bunlarin hicbirini bulamiyorum gecenlerde Turk kebapcisina gittim burda tat filan ettten herhalde hic ayni degil bizim Turkiyede yapilan yenilenin yerini hicbirsey tutmuyor gercekten....
Sevgilerimle,
Songul

Löplöpcü dedi ki...

Üstad koskoca Fahri Amca'yı "Ferdi Amca" yapmışsın yaw :(

http://bp0.blogger.com/_-G4-v-jGyH0/R23jUfXgxkI/AAAAAAAAAF8/WFpUMR1kytU/s1600-h/DSC04709.JPG

Hakkı Arıkan dedi ki...

Fahri tabii ki ancak alttaki bölümde bir cümlede yazım hatası olmuş, o kadarı kadı kızında da olur ama düzelttim, tşk :)