Çarşamba, Ekim 29, 2008

Dönerci Ali Usta

Ali Usta, aslen Malatyalı olup 1965’de babasının ölümü ile birlikte yaşam mücadelesine başlamış tipik bir Türk girişimcisi. 1975’de memleketinden İstanbul’a göç etmiş, 77’de amcası ile kebapçılığa, 78’de tek başına Ümraniye’de seyyar olarak dönerciliğe başlamış. Daha sonra bir araba alarak İstanbul’daki çeşitli pazaryerlerini gezerek döner satmaya devam etmiş. Satış yaptığı bu yerlerde oturarak yemek yemek isteyen müşterileri olduğu için bir dükkan kiralayıp o günlerde dükkanı açıyormuş. Yani birden fazla yerde 1 aylık dükkan kirası ödeyip sadece 4 gün işletiyormuş! Bu 4 günde yaptığı satışla o dükkanın kirasını çıkarıp kara da geçiyormuş. İlk defa duyduğum, enteresan bir iş modeli! O günlerde döner yemek için 1 saat sıra bekleyen müşterileri olurmuş! Daha sonra ilk sabit dükkanını Cevizli-Maltepe’de açmış, burası sadece döner satan bir restoran olarak bir ilk imiş ve bu şekilde ünlenmiş. Ben de ilk olarak burada arkadaşım Erdal Ulus’un tavsiyesi üzerine Ali Usta’nın dönerini yemiş idim. Ekim 2008’de ise yine aynı cadde üzerinde 59 kapı numaralı yerde yeni 3 katlı mekanını hizmete sokmuş. Bu yeni yer hem dış görünüş hem iç görünüş itibari ile son derece zevkli, etkileyici olmuş.
Daha Büyük Haritayı Görüntüle

Yemeğinizin başında ilk önce bir çorba içmenizi tavsiye ederim. Ben süzme mercimek sevmekle birlikte buranın ezogelin çorbasını çok beğendim. Kıvamı yerinde, içeriği zengin. Gelelim dönere. Döner kıyma değil et döner. Ali Usta, İskender kebapda kıyma dönerin kullanılabileceğini ama kendisinin iskender kebap dahil menüdeki tüm çeşitlerde et döneri tercih ettiğini söylüyor. Etini onun için alışveriş yapan kasabı hergün özenle seçiyormuş. Balıkesir, Afyon, Biga, Aydın gibi yörelerin etlerini tercih ediyormuş. Döneri, etleri 3-4 mm kalınlığında kesip belli bir süre terbiyede beklettikten sonra döner şişine dizerek hazırlıyorlarmış. Etin cinsi ve terbiyenin formülü tabii gizli :) Döner tam benim damak tadıma göre. İyi pişmiş, hafif tuzlu, hafif yağlı. Et yediğinizi çok net hissediyorsunuz. Ben de Ali Usta gibi dönerde kıymadan pek hazzetmiyorum. İskender’e yakıştığını bilmekle birlikte İskender’İ bile sırf etten tercih ederim. Dönerin yanındaki patates kızartması bence gerekli değil, zaten soğuk oluyor, hiç olmasa daha iyi, pilav, domates ve kızarmış biber, sıcacık pide ve lavaş ile yetiyor da artıyor.

Dönerinizin yanında ikram gelen salata da gayet taze. Hele üstüne nar ekşisi koyarsanız süper. Ayran da çok leziz. Ayranda manda sütü de bir miktar kullanılıyor, lezzeti buradan kaynaklanıyormuş. Ali Usta, bu başarıyı işine sevgisini katmasına, müşteri ile kurdukları güven ortamına bağlıyor. Tebrikler!

39 yorum:

Admin dedi ki...

Dönerci Ali Usta'ya çalıştığım yere yakın olduğu için ara sıra giderim. Ancak Ali Usta küçük dükkandan büyük restoran olayına girdiğinden bu yana döner kalitesinde ciddi düşüşler gösterdi. Özellikle öğlen saatlerindeki müşteri yoğunluğunda döneri çok iyi pişirmeden servis etmeleri eksi puan, lezzet kaybının sadece eti tam pişirmeden sunmalarından değil aynı zamanda et kalitesinden de kaynakladığını düşünüyorum, sanki %100 dana değil de dana + koyun karışımı olabilir. selamlar...

Adsız dedi ki...

Yeni yerine geçti,Ali Usta efsanesi bitti.Nokta.
Selamlar.Hülya.

Adsız dedi ki...

dönerde et-kıyma olayı üzerine karşılaştırmalı bir yazınızı bekliyorum.

Adsız dedi ki...

nerde o ali ustanin eski döneri....

Adsız dedi ki...

Ben ümraniyede işyerim var arkadaşlarla beraberdik bir arkadaşım bana döner yedireceğini söyledi ve 4 arkadaş maltepedeki Dönerci Ali Ustaya gittik fakat gördüğüm mekan ve kalabalık muhteşemdi. Bu yoğunluğa rağmen bu kadar damak tadına uygun lezzeti nasıl yakalamışlar gerçekten tebrik ederim.Aksini söyleyenlerin böyle zirvedeki firmayı çekemeyenlerin olduğunu düşünmekteyim.

Adsız dedi ki...

Değişik zamalarda gitmeme rağmen her zaman kalitesi ve lezzeti mükemmel. Bu kadar yoğunluğa karşın bunu nasıl beceriyorlar, gerçekten tebrikler.. Lütfen böylesine harika bir başarıyı karalamayıp, destekleyelim ve başarısını alkışlayalım....

Hakkı Arıkan dedi ki...

Ben eski yerinde de yeni yerinde de yedim, bir kalite kaybı şahsen hissetmedim. Aksine yeni yeri çok şık ve temiz buldum.

Adsız dedi ki...

cenabı hak alibeyin yardımcısı olsun herşeyden önce alibey mütavaziliğinden hiç ödün vermedi şımarmadı biz nice insanlar gördük parayı gördükten sonra ukelalık yaptıklarını dönere gelince istanbul şartlarında tek kelimeyle harika yeni yeri süper allah yar ve yardımcısı olsun

Adsız dedi ki...

Ben böyle rezalet görmedim...
Dün akşam ailece Ali ustaya yemeğe gittik.Ancak yoğunluktan dolayı rezervasyon için 7 kişilik bir isim kaydı yaptırdık.Fakat bu işi yapan beceriksiz görevli 7 kişilik masa boşalana kadar bizi orada dakikalarca bekletti.Çünkü, aklını çalıştırıp kayıt sırasına göre müşterileri yönlendirmek yerine kafasına göre boşalan masa sayısına göre insanları yerleştiriyordu.Aslında bir masa boşaldığında beklese yanındaki masanın da boşalmasını 7 kişilik bir masa olacaktı.ve biz de uzun süre orada beklemek zorunda kalmayacaktık.En tuhafı da tüm bu olanaları lokanta yetkilisi diye orda bu bunlara şahit olan kişiye aktardığımızda bize çok laubali bir şekilde ve çirkin bir davranışta bulunarak kendini haklı çıkarmaya çalıştı.Ben yıllarca halkla ilişkiler yapmış biri olarak müşteri memnuniyetinin bu olmadığını belirtir, böyle bir rezaletle daha önce karşılaşmadığımı söylemek isterim. çok rağbet görebilirsin ama tek bir müşteriye yapmış olduğun bu çirkin davranış bile senin itibarını zedelemeye yeter.Ve şunu bilmenizi isterim ki ben ulaşabildiğim tüm kanallara bunu ileteceğim...

Adsız dedi ki...

tesis mükemmel döner çok güzel hizmet güzel hepsinin karışımı çok rahat yemek yenecek iyi bir ortam meslek taşıma hayırlı işler allah bol kazançlar versin

Adsız dedi ki...

Dönerci Ali Usta hak ettiğini alıyor.Kim ne derse desin bu et,bu döner kesinlikle mükemmel.Ali Usta zamanında pazarcılıktan bu noktaya gelmiş bir insan.Bence bunu karalamak değil Tebrik etmek gerek.Kalabalık oluyor diye bir işletmeyi yerden yere vuramazsınız.Ayrıca o kalabalığın içinde sizde beklediniz....Ali Ustayı tebrik ediyorum.Allah yolunu açık etsin.Saygılar

Adsız dedi ki...

bu kadar çok iş yapan bir iş yeri sizce ne kadar vergi veriyor hiç düşündünüz mü

Adsız dedi ki...

sealm ben ilkkez bugün sizde yemek yedm iskender harikaydı aynı zamanda bendeaşçıyım vede sizlerle çalışmak isterdim şayet kabul aderseniz memnun olurum 19zundan sonra çalıştığım kurumdan ayrılıyorum ve iş aryorum

Adsız dedi ki...

Muhterem Ali bey
Sadece internet sitenizden gördüğüm ancak tadına bakmak için sabırsazlandığım dönerlerinizi yanınızda çalışan yeğenim Murat Çalışkan vesilesiyle tanıdım. İnşaallah Kıbrıs'a da bir şube açarsınız. Kendinizi bir Türk girişimcisi olarak ispat etmişsiniz, inanın burada sizin müesseseniz gibi yerlere ciddi manada ihtiyaç var. İnş. bir gün dönerlerinizden yemek üzere. Ayhan Algül Lefkoşa

Adsız dedi ki...

nisa
ben ali ustanın dönerini ilk kez dün tattım ve hayatımda böyle leziz döner yememişim dedim kendikendime.daha önce yediğim dönerlerde döner değilmiş.herşeyi dörtdörtlük başarılarınıın devamını diliyorum ali usta

Adsız dedi ki...

tek kelmeyle wonderful bravo ali usta

AHMET dedi ki...

döneri süperrrrrrrrrrrrrr gerçekten

Adsız dedi ki...

RAMAZAN DOLASIYLA YAPMIŞ OLDUGUNUZ
PAKET MENÜ DE ÇOK ABARTILI FİYAT KOYMUŞUNUZ 5 YAŞINDAKİ BİR ÇOCUK İÇİN NERDE GÖRÜLMÜŞ 29 YT YEMEK PARASI ÇOK ABARMIŞSINIZ VE HERZAMAN GELDİGİM YERDİ BUNDAN SONRA SON OLDU BUGÜNE KADAR 20 YAKIN MİSAFİR GETİRDİM AMA BUNDAN SONRA SON HAYIRLI İŞLER

bienal dedi ki...

Maalesef yaptığı işten güzel kazançlar gören birçok işletme aynı hataya hep düşüyor. Dönerci Ali Usta'yı 2004 senesinde bir arkadaşımın tavsiyesi ile duymuştum. "Abi, Cevizli'de alakasız yerde bir dönerci var. Sadece döner kesiyor. Acayip müşterisi var ve paraya para demiyor. Dönerini de yeme de yanında yat." demişti. O zaman Dönerci Ali Usta'nın küçük bir lokantası vardı. Makineye takılı 2 döneri vardı. Döner, İskender bir de çoban salata sunardı. Ve lakin o zamanlar oranın havası da, insanı da, samimiyeti de fiyatları da başkaydı. Malatyalı Dönerci Ali Usta, gerçekten çevrede çok popülerdi ve sürümden kazanırdı. Halk insanı. Cevizli'nin medarı iftarı. Başarı örneği. Herkes ona gıpta ederdi. Gün geldi ünü her tarafa yayıldı. Biz de etrafımızdaki herkese yaydık tabi. Kulaktan kulağa söylencelerle dönerini bilmeyen kalmadı. Belki de son derece bilinçsiz bir şekilde tek bir ürün ile Ali Usta "Marka" konusunda pazarlama uzmanlarına taş çıkartacak bir markalaşma örneği sergilemiş oldu. Bir sene Ali Usta tadilat ile mekanı genişletti, sonraki sene tekrar yeniledi ve genişletti. Sonra yine genişletti. En sonunda oraya bir saray kurdu. DÖNERCİLER KRALI ALİ USTA Sarayı... Toplantı, Seminer vs'lar için bile yer ayırtılabilen bir dönerci için ultra sosyetik bir tesis yani. Bu saray o kadar güzel ve büyük ki resmen bütün binayı ele geçirmiş olan Ali Usta "İstanbul seni yenmeye geldim." diyenlerin lideri olduğunu ispatlamış oldu. Avizesinden her bir ince detayına kadar bu sarayı profesyoneller ile yaptığı belli olan Ali Usta ne kadar aydın, radikal ve ileri görüşlü olduğunu göstermiş oldu. Lezzet ve tat bir yana, yeni tesis konuşulur oldu. "Vay be!" , "Nereden, nereye" gibi deyişler çoğaldı. Ben geçen yaz bu en yeni tesise gittim ve bir daha gitmemeye karar verdim. Artık orası her şeyiyle bambaşkaydı. Yolunuz düşerse Cevizli'deki sarayı mutlaka görmeye gidin. Boğaz'da Süzer Plaza neyse Cevizli'de Ali Usta Plaza aynı şey. Yazımın sonuna gelirken bir şey dikkatinizi çekiyordur sanırım. Artık oranın dönerinin lezzetinin şanı ve şöhretinden bahsetmiyorum. Yazık. Eskiden ne güzeldi.

http://www.harbiyiyorum.com

MEHMET DOĞRU dedi ki...

yorumları okurken dikkatimi çektide ramazan menüsü çocuklar için 29 tl fln denmiş bende ramazan ayında rezarvasyon yaptırdım yanımda 6 yaşında oğlumda vardıfiyat konusunda hiç sıkıntı yaşamadık oğlum istedigini yedi ve yediğinin ücretini ödedik 29 tl yetişkinler için daimi müşterilerin hepside bunu bilir ben ali ustadan çok memnunum

tarık mutlu dedi ki...

böyle lüks bir yere göre fiyatlar baya cazip ben çok memnunum eleştiren insanlarında ağız tadlarından şüphe ediyorum böyle güzel yerlerin çekemeyenleri çok olur ben çok memnunum allahda ondan razı olsun.

Unknown dedi ki...

bence kim ne derse desin ben şahsen ali ustanın mekanını gezdimm gayet ciddi bir çalpşma ve gayet titizz onun göstermiş olduğu bu çabadan dolayı onu tebrik ederim hiç bir zaman müşterisini kırmayan ve lezletini bozmayan ali ustaa çalışmalarından başarılar dilerimm. yeni yere geçti ali usta bitti diyenler ali ustanın dönerinin lezleti hiç değişmedii benceee. kalitesinden hiçbir zaman ödün vermedi

Unknown dedi ki...

bence harika .döner çiğ değil siz yanlış görmüşsünüz nasıl isterseniz öyle gelir ben ce ali ustaya başarılarr hakikaten helal olsunn..

Adsız dedi ki...

Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittim, izlmenimlerim...

-Mekan temiz ve bakımlı duruyor ama kalabalıktan dolayı bir curcuna söz konusu. (tuvaletlere ugramadım aslında gidip bakmak lazımdı temizlik nasıl diye)

-Garsonlar ve servis normal, herhangi extra bir ilgi alaka yok ama kötüde diyemem.

-Iskenderin tadı tam orda kalite bence. Çok övünülecek veya kötülenecek bir tarafı yok. Çok daha iyilerini görmüştüm.

-Tatlı olarak künefe güzeldi,ona laf yok.

-Fiyat/kalite normal bence.

Özet olarak, orta derecede bir mekan. Yolum düşerse bir daha uğrarım ama özellikle zahmet edipte gitmem.

Adsız dedi ki...

Ali Usta , 2006 senesinde tüm İstanbul un uzak ara en iyi dönercisi idi.İşyerime beni ziyarete gelen ne kadar arkadaşım var ise yemege cıkacak oldugumuz zaman oraya giderdik.Goturdugum arkadaslarım dönerin tadına sasırırlardı.Onlar da müdavimi olurlardı.Sonra ne mi oldu? Ali Usta da o geldigi muazzam nokta ile verdiği hizmetin birebir orantılı oldugunu gozardı edip , müşterinin damak tadını umursamadan da yaparım sandı.Baslardaki o enfes döneri yemek yemek icin yanıp tutusan insanların kendisine kazandırdıgı para ile bir döner sarayı yaptırdı.
Şimdi ne mi oldu? Ali Usta İstanbul un Maltepe ye yakın iseniz gidip döner yiyebileceginiz ortlama bir dönerci...Nerde taa Tuzla'lardan taa Halkalı lardan kalkıp gelen insanlar...Artık değiyor mu, tabii ki değmiyor.Personeline de bunu anlatmaya calıstık, ricalarımızı şikayet olarak algılayıp kendilerini savunmaya haklı cıkmaya kalkmaz mı? Ben senin iyiliğin icin soyluyorum be güzel abicim.İlk gün yedigim zaman nasıl mutlu olmus , sizi cagırıp nasıl enfes oldugunu soylemissem, uzun zamandır gelen bir müşteri olarak , yaptıgınız bastan savmalıgı farkedince tabii ki soyleyecegim.Bir efsaneyi el birliği ile bitirdiniz. Kına yakın... KORHAN

Adsız dedi ki...

Korhan beyin yorumuna tamamen katılıyorum, benide bir daha aynı şeyleri yazmaktan kurtardığı için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

ADAM GİBİ İŞİNİ YAPAN ,ENFES DAMAK TADI BIRAKAN ,VAZGEÇİLMESİ ÇOK ZOR OLAN BU HARİKA MEKANI TAKDİR EDİYORUM ...
İSTANBUL'DA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU RESTORANT'I HERKESE TAVSİYE ETMEK İSTİYORUM...
KİMSE PİŞMAN OLAMAZ GİTTİĞİNE..
SAYGILARLA
TUZLALI

Adsız dedi ki...

ALİ USTA'NIN ENFES DÖNERİNİN TADINA BAKANLAR KENDİNİ ŞU SÖZLERİ SARFETMEKTEN ALIKOYAMAZ ;
HASTASIYIZ DEDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE......
:)

Adsız dedi ki...

Artık dönerinizin (etinizin) tadı kalmamış,servis çok kötü çünkü masaya döner ve İskender buz gibi geliyor,elemanlarınız yemeğini çabuk ye kalk derler gibi bakıyorlar,çay içmeye korkuyorsunuz,en son geçen hafta ailecek geldim,evvelden tüm yakınlarıma tavsiye ederdim,artık etmediğim gibi gitmemelerini söyleceğim.

AHMET KOSİF dedi ki...

Temizlik ve titizlige bu kadar önem veren bir firma oldugundan tebrik ediyorum lavobaları olsun restron ıcerısındekı temızlk olsun taktire şayan denen cinsten..

Adsız dedi ki...

14 08 2011 de ali ustadan rezervasyon yaptimak istedim 5 kisi bana yok dendi ve biz iftara 1 saat kala oraya gittik bize rezervasyonuniz varmi dediler ben durumumu izah ettim bugun aradik bole bisey olmadigini soylediler ve kapidaki bayan ukalaca yapicak bisey yok kime isterseniz gidin dedi ve bu ukalaca tavri bu kadar musterisi oldu icin mi yapiyorlar anlayamadim ben oranin bu kadar amator bi insani nasil calistidiklarini anlamia degilim ve bizimle ingilenecek bi tane yetkili bi insan bulamadik gerisin geriye donmek zorunda kaldik insalar oruclu uzaktan gelmisler ve bana koyam bu mu senin met ettigin yer en acisida bu ilgili insanlar acaba bu konuyu nekadar dikkate aliyorlar gorecegiz 538 984 03 95 adimda serkan bekliyelim gorelim arkadaslar musterisine ne kadar onem veriyorlar

Adsız dedi ki...

BİR BOLULU GURME OLARAK SÖYLÜYORUM;NASIL MEŞHUR OLMUŞ BİLMİYORUM AMA ALİ USTA DÖNER SON DERECE LEZZET VE GÖRÜNÜŞ AÇISINDAN SIRADAN BİR DÖNERCİ.ET VE YANINDA VERİLEN PİLAV OLSUN YEŞİLLİK OLSUN, 3. SINIF LOKANTA SINIFINDA, ET SEÇİMİ YANLIŞ VE LEZZETSİZ....

Adsız dedi ki...

merhaba.iskenderin fiyatı ne kadar?

eyyüp ensar dedi ki...

ALLAH RAZI OLSUN HEM YEMEKLERİYLE KARNIMIZI DOYURDUK HEMDE ÇOK GÜZEL YAPILAN MESCİTTE GÖNLÜMÜZÜ.

Adsız dedi ki...

Ne dediğinizi anlamayan sipariş hattının döner yerine pakette sadece ekmek getirmesi bir yana soğuk dönerin bozuk tadı sadece 2 km uzağına 1 saatte gelen sipariş sonra dönerin arasından çıkan sert kemiksi maddeler daha ne diyeyim okursunuz umarım. döneri yemek için düşünülecek en son yer bile değil bence ali usta elemanlarını ve dönerini bir kontrol ettirsin derim boş laflar ile ekmek arası yapmasın.

Adsız dedi ki...

şu yazımı yazarken hatalı ve yanlış getirilen siparişin üzerine tekrar telefon açtım ve yanlış getirdiniz dememin üzerinden bir saat geçti bırakın özürü cevap şu oldu yoğunluktan olabilir böylemi yürüyor acaba işler ali usta duysun yazık ettin ismine ya adam gibi işini yap yada bırak bilen yapsın bence bu pazar gününnde ailecek verdiğimiz siparişin içine ettin ayrı ayrı yemek yedik sayende

Adsız dedi ki...

Ali Usta müthiş lezzet müthiş tat helal olsun abi ben böyle lezzet hiç yatmadan aksini söyleyen kıskançlık eder okadar. ..

Unknown dedi ki...

ben emekli bir insanım buna ragmen her ay en az 1 kere bu leziz dönerden yemek üzere maltepedeki mekana ugrarım ailece.dönerden servisten çok memnun duö taki 26.07.2014 akşamına kadar.isviçreden misafirlerim vardı 7 kişi idik oruç tutan bir bendim. bu yüzden istar menüsüne katılmadık telefonla konuştugumda iftardan 35.40 dk sonra geldigimizde aynı servisin devam edecegi söylendi. bizde 21.25 de gittik siparişlerimizi verdik ve yemeklerimiz geşnce hayal kırıklıgına ugradık. birincisi salata servizi çok bozuktu. sanki tencerenin sonundakiler gibi. sonra patates kızartması yok tu neden diye sordugumda kalmadıgı söylendi. üçüncüsü dönerin altına konulan pirinç pilavi tam fiyasko..taş gibi takır takır neden diye sordugumda son pilav oldugu.. bu nasıl zihniyet ben misafirlerime siz müşterinize rezil oldunuz..bundan sonra nasıl gelirim ve kime tavsiye ederim bilemiyorum.garson arkadaşlar şikayetimi yönetime bildireceklerini söylediler.söyledilerimi bilemiyorum.sizlere iyi günler ŞAHİN YILDIZ ve ailesi.bu konuda bana bir cevap verirseniz sevinirim mail adresim falconstarr@gmail.com

metin erarabacı dedi ki...

son derce sıradan bir döner paralel devlet taraftarı bır adam niye meşhur bu kadar anlayamadım
ciğ ve sıradan bir döner