Perşembe, Ekim 19, 2006

Köfteci Ramiz

Ağzımın Tadı'nda 3K önerisinde bulunmak isteyen konuk yazarlara da yer veriyorum. İlk konuğum arkadaşım Senem Tamer. Kendisinin güzel yazısı ile işte meşhur Köfteci Ramiz. Teşekkürler Senem :)

Manisa-Akhisar çarşı içindeki ilk yeri yine Akhisar’da şehirlerarası yol üzerine açılmış büyük restoranı, İstanbul Levent Çarşı içerisinde açılmış modern konsepti ile Köfteci Ramiz eski-yeni- modern sentezini tadından hiç bir ödün vermeden devam ettiren yegane bir yer benim için... Ufak bir kız çocuğuyken akraba ziyaretleri ya da şehirlerarası seyahatlerimizde aldığım bu tadı, şimdi benimde yaşadığım İstanbul’a taşınmasını sağlayan babası ve amcalarının destekçisi, üçüncü kuşak torun Ramiz Taşkınlar’ın ağzından aldığım detaylarla aktarmaya çalışacağım.

Köfteci Ramiz 1928 senesinde kurulmuş, ilk dükkân Akhisar çarşı içinde Çukurmeyhane sokağındaki dükkan. Bugün Akhisar İzmir karayolunda ve İstanbul Levent’de birer şube var. İstanbul’da ki şube 2006'da faaliyete geçmiş. Ne tesadüftür ki Akhisar’da da İstanbul’da da kapı numarası 35, aynı benim gibi İzmirli :)

Köfte tarifi Yugoslavya’nın tava pideli köftesi. Tarifleri 1928'den beri aynı. Köftede sadece dana eti kullanıyorlar. Köftede karbonat, baharat, kuyruk yağı gibi ek malzemeler kesinlikle yok. İyi köfte yemekten sonra mideyi rahatsız etmeyen köftedir diyor torun Ramiz, bu köfte de aynen öyle.

İstanbul’daki şubeye köfteler günlük olarak Akhisar’dan geliyor. Sağ olsunlar biz plaza insanlarının zaman mefhumunu düşünerek köfteleri siparişin ardından 12 dakika da masaya getirmeye çalışıyorlar. Birde salata barı var ki sormayın envayi çeşit ve kombinasyonu kendi ellerinizle ve istediğiniz kadar yeme imkânı sunuyor. Ayrıca kullanılan peynirler, zeytin, zeytinyağı da yine Akhisar’dan, almak isterseniz şubede bunlara özel bir köşede var. Tatlılarından tulumba tatlısı da meşhur. Balıkesir höşmerim tatlısı ve Kemalpaşa tatlısı da yemeye değer.

Whitesnake grubu, Pink, Vaya Con Dios, Blues Brothers gibi ünlü müşterileri de var. İstanbul’a geldiklerinde Ramiz köftelerinden yemişler, Ramiz ürünlerini yanlarında götürmüşler.

Biz de Hakkı Dayı ile İstanbul’daki şubede bu tadı tekrardan almış olmanın keyfine tekrar vardık ve Torun Ramiz ile bir anı fotoğrafı çektirmeyi de unutmadık. Gidilen her restoranda istenecek özel bir lezzet yada spesiyal vardır, Köfteci Ramiz’de ise buna gerek kalmadan bütün müşterilerine aynı kaliteli yemek,hizmet ve güler yüz sunuluyor. Onun için sizde ziyaretinizde köftenizi sipariş edin ve kendinizi bu deneyimli ellere bırakın... Afiyet Olsun :)

Akhisar Ramiz
İstanbul Ramiz


20 yorum:

Adsız dedi ki...

Senem sen aklı başında düzgün birine benziyorsun bu üç kağıtçı Kamil'le ne işin olur senin?

Güneş balçıkla sıvanmaz Kamil efendi. Şu fransız zihniyetinden kurtul bırak özgürce yorumlarımı yazayım. Heryerden karşına çıkıcam olmadı seni AB insan hakları mahkemesine şikayet edicem Can'la birlikte.

Unknown dedi ki...

Heyy Ramiz benim memleketin köftecisii:) Tabii Ramiz'le büyümüş olmama,Ramiz'lerin babamın ilkokul arkadaşları olmnasına rağmen buraya benim yazmamış olmam da ayrı bir utanç :)
Ramiz'in köfte ve salatalarıyla beraber yoğurdunu ve acı sosunu da unutmamak lazım.. Bir de tulum peynirleri muhteşemm :)
İyi ki İstanbul'a da geldiler..

Damak Tadı dedi ki...

Çok teşekkürler,
Leventteki yerini görüyordum fakat bu kadar güzel köfteleri olduğunu bilmiyordum.Sayenizde artık orayıda inşallah ziyaret edip size yorumlarımı bildirim.Sayenizde yakında köfteci olursak şaşırmayın..Ellerinize sağlık..Selamlar..

Kadir geceniz kutlu olsun..

Hakkı Arıkan dedi ki...

Sevgili Okuyucularım,

Siz bu Cuzo kod adlı Çağlar Bey'in yorumlarını dikkate almıyın, şirketde uğraştığımız yetmiyormuş gibi birde burda uğraşıyoruz. Çağlarrr, 360' performansda kiricam notundan ona göre :)

Adsız dedi ki...

Güneye her inişimizde, öğlen yemeğimiz için dururuz Ramiz'de. Köftesi, salatası, tatlısı ve ortamı dört dörtlüktür. Levet'teki şubelerini de gördüm ama Akhisar'daki tadı bulamam ve köftelerine hayranlığım kırılır diye girmedim doğrusu, ama Akhisar'dan günlük geldiğini öğrenince sanırım bu konuda bir tereddüt yaşamayacağım

Unknown dedi ki...

Leventteki yerine 2-3 defa gittim
size tavsiyem öğlen saati yarım saat beklemeyi göze alırsanız gidin
yoksa sinir hastası olabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

KÖFTECİ RAMİZ DEMEK KÖFTENİN GERÇEK TADI DEMEK.BU TADI TÜRKİYE'NİN HİÇBİRYERİNDE YAKALAMANIZ OLASI DEĞİL.KOVBOYLAR GİBİ KEMENTLEDE YAKALANMYIOR BU TAD.KİM NE DERSE AKHİSAR'A GİDECEK ÇARŞI İÇİNDEKİ TARİHİ DÜKKANA KURULACAKSIN.YAN TARAFTA DEMİR IZGARA ÜZERİNDE PİŞİRİLEN KÖFTENİN KOKUSUNU DERİ,DERİN SOLUYACAKSIN.ONDAN SONRA GELSİN RAMİZ KÖFTELERİ.ZEVKİNİ ÇIKARARAK LEZZETİ HİSSEDEREK TAAM EDECEK VE BÜTÜN GÜCÜNLE BAĞIRACAKSIN;İŞTE KÖFTE BUDUR.ÜZERİNE YAN TARATAN TULUMBA TATLISINI ÇEKTİNMİ,İSTANBUL'A KADAR GAZDAN AYAĞINI HİÇ ÇEKMEYECEKSİN.BANA BU ÖNERİYİ İZMİR'DEN NECMİ GÜLER DABAĞ YAPTI,SĞOLSUN DİYECEKSİN.HAYDİ..HAYIRLI YOLCULUKLAR...

Hakkı Arıkan dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız Necmi bey, elinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

merhaba lezzetinize diyecek yok ama garson ve şefleriniz müşterilerle yeterince ilgilenmiyor (kazasker şb,cevahir alışveriş merkezi ve taksim istiklal şubesi) lütfen gerekli uyarıları yaparsanız sevinirimmmmm ...

Adsız dedi ki...

maltepe ıdeal tepe subesınde yedıgım en berbat kofte ve aldıgım en kalıtesız hızmettır patronları sıkayetım uzerıne masama geldı ve cok kıbar davranmama ragmen dısarı atılmadım kaldı bır tek yazık sadece yazıkkk

Adsız dedi ki...

berbat bir yer. özellikle balçova kipadaki ramizde zehirlenen, üstüne şalgam ve ayran boca edilen ve beceriksiz garson tarafından özür yerine azar işiten müşteriler ve dahası. şikayet sitesine bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız. yemeğin yanında dayak yemek istemiyorsanız sakın uğramayın derim.

Adsız dedi ki...

merhaba. aydınaki yeni açılan ramize büyük umutlarla gitmeme rağmen beklediğimi bulamadım. garsonlar ilgisiz ve soğuk. en dikkatimi çekende köftenin yanına konulan garnitürler resmen komedi. küçük bi dal roka 1 tane közlenmiş biber ve sadece 2 küçük dilim domates.tabak önüme gelince şok oldum. hiç yakıştıramadım.porsiyonlarıda fiatına göre çok az. uzun lafın kısası kalitesi az parası çok. bu kalitedeki bi yere bi daha gidermiyim çoookk zooorrr...

Adsız dedi ki...

bir akhisarlı olarak ve bi çok yerde köfte yemiş biri olarak diyorum ki ramiz köftrden daha güzel ağzınızda tad bırakacak bir köfte yoktur:)özellikle salata çeşitleri harika ve salatalar sınırsız:)))mutlaka denemelisiniz...

muhacir55 dedi ki...

rumeli tekirdağ akçaabat
hepsini de yedim ama ramiz aganın köftesi gibi bir lezzet daha tatmadım

Adsız dedi ki...

köfteci ramizim ilk manisa akhisarda tanıdım. istanbulda da varmış hiç fark etmemiştim. önceleri kadıköy altıyol şubenizin sürekli misafiri oldum. şimdilerde kadıköye yeni bi şube açıldıı.. geçenlerde arkadaşlarımla yeni resoranı görmek ve bu seferde orada misafir olmak için gittik yalnız pekte hoş bi manzarayla karşılaşmadık. marka olan ramiz köfte kendi kendini mahvetti..! elemanlar ve özellikle müdürü müşterilerin gözleinin önünde artıştı ve onunla kalmayıp müdür elemanına küfür etti.. bu tür hareketler yetişkin insanlara özellikle işletmecilere yakışmıyacak bi hareketti.. yorumumla ilgilenir ve bu sorunun üzerine düşerseniz sevinirim..

Adsız dedi ki...

ben büyük bir beklenti ilemi ziyaret ettim köfteci ramiz'i bilemiyorum.internette o kadar yazı okudum.iyiside var kötüsüde.ancak ben öncelikle forum ankarada köfte yedim. inanılmaz kötüydü.salata dolabı karma karışık.havuçlar turşuya, turşular kıvırcığa karışmış.piyazlar lezzetsiz ve sertti. sonra bir şans daha vermek istedim ve hafta sonu ankamallde köfteci ramiz denedim.bence kapatıp gitsinler.çok samimiyim.kapatıp gitsinler insanları dekorasyon ile kandırmasınlar.lezzetsiz,tatsız,tuzsuz,tuhaf bir esnekliğe sahip pişmiş şeye köfte diyorlar.hiç beğenmediğimi söylemek zorundayım.asla tavsiye etmiyorum.

Adsız dedi ki...

SLM DÜN EMINONUNE GITTIK GEZMEYE EŞİMLE BERABER EMINONUNE INERKEN BAKDIM RAMIZ KÖFTE YAZIYOR COK MERAK EDIYORDUM TADINI GIRDIK KIZIM BEN EŞİM ONUMUZE BIR TABAK GELDI 6 KÜÇÜCÜK KÖFTE BIR DILIM DOMATES BIR BIBER BIR PIDE GELDI NEYSE SESIMIZI CIKARTMADIK YEDIK AMA HIC DE ABARTILDIGI GIBI BIR KÖFTE DEGILDI HESAP ÖDEMEYE GELINCEDE 3 PORSİYON KÖFTE BIR SALATA BIR AYRAN 2 SU 60 TL VERDIK COK ÜZÜLDÜM O VERDIGIMIZ PARALARA KÖFTE DEDIGIN BAHARATLI OLUR NE OLDUGU İÇİNE NE KONDUGU BELLI OLMAYAN BIR KÖFTEYE BU KADAR PARA VERDIK HAYAL KIRIKLIGINA UGRADIM BENIM EVDE YAPDIGIM KÖFTE DAHA GÜZEL BENCE VERILEN PARAYA YAZIK ARTIK KÖFTE DEGIL TİCAREET OLMUS KÖFTELERI HIC BIR SEYE BENZEMIYOR BIRDAHADA ZATEN GİTMEM.

Adsız dedi ki...

kaliteyi markalar adı altında almak isterim her zaman. Bunun için de AVM leri tercih ederim. Fakat Ankamall'daki köfteci ramizi denemek istedim ve hayal kırıklığına uğradım. Haytımda en berbat köfteyi burda yedim. Bir gıda mühendisi olarak köfte yapılış ve pişirme tarzını gözden geçirmelerini isterim. Ayrıca fiyatla köftenin miktarı uyuşmuyor. puanlamada 10 üzerinden 2 veriyorum.

Adsız dedi ki...

tariflerinde sadece et ve ayrıca soğan,tuz olduğunu yazıyorlar kesinlikle doğru degil

Adsız dedi ki...

4 gün önce İzmir'deki Agora Alışveriş Merkezinde yer alan Köfteci Ramiz'de yemek yedim ve zehirlendim.O gün başka bir şey yemediğim için başka birşeyden zehirlenme gibi bir durumum söz konusu değil.2 tane serum yedim.Birde 3 gündür yerimden kalkamıyorum doğru düzgün hiçbirşey yiyemiyorum.Bir daha kesinlikle gitmem.Kimseye tavsiye etmiyorum.