Cumartesi, Eylül 09, 2006

Çanak

Balat Hastanesinin ve eski Galata köprüsünün hemen karşısındaki Çanak'ın özelliği fasulyesinin Erzurum İspir fasulyesi olması ve de mangalda pişirilmesi. Kuru fasulyenizi pastırmalı ya da etli tercih edebiliyorsunuz. Fasulyenin önemli bir farkı içine nane konuluyor olması. Ben nanesiz tercih etsem de yine de nane farklı bir tat katmış.

Kuru fasulyenin yanı sıra Kasap köftesi de denemelisiniz. Köfte, gerçekten tipik kasap köftesi tadında. 1 porsiyonda 2 adet büyük lezzetli köfte geliyor masanıza. Çanak'ın pilavı ve güveç kapta sunulan yoğurdu da çok lezzetli. Masadan fırın sütlaç yemeden kalkmayın derim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Eline sağlık Kamil abii.. Güzel bir hizmet olmuş bu blog ağzının tadını bilenlere. Şu kurucuya ne zaman gidicez bu arada, ben daha tadamadım..?
Boran

Adsız dedi ki...

Bugüne kadar en lezzetli kuru fasulyeyi Çanak'ta yedim, hatta kendim yemekle kalmadım bir sürü arkadaşımıda kendim götürdüm, size de şiddetle öneriyorum